• Niedziela, 6 października 2024

Czy da się prowadzić firmę na telefonie komórkowym lub tablecie?

Czy smartfon zwiastuje bezkomputerowe biuro?
Pamiętasz marzenie z lat 80. o biurze bez papieru? Takiego, w którym elektroniczne dokumenty zastąpiłyby dokumenty drukowane, oszczędzając w ten sposób środowisko? Chociaż to marzenie może się nie ziścić, zużycie papieru spadło od millenium, ponieważ smartfony i technologia chmury (zdalne przechowywanie danych cyfrowych, które łagodzi awarie technologii) znalazły swoje miejsce.

To właśnie te technologie, a nie stacjonarny komputer PC czy serwer w domu, naprawdę wpłynęły na sposób, w jaki się komunikujemy, umożliwiając stałe połączenie z Internetem i dostęp wielu użytkowników do dokumentów w dowolnym miejscu i czasie.
Czy więc smartfon, wraz z jego aplikacjami i gadżetami, oznacza koniec biurowego komputera PC? Prawdopodobnie nie. Korzyści płynące z dużego ekranu, szybkiego łącza szerokopasmowego i wyższej mocy obliczeniowej prawdopodobnie pozwolą komputerowi PC (lub Mac) utrzymać się na biurku, tak jak szafka na dokumenty nadal ma swoją rolę do odegrania w większości firm.

Oznacza to jednak, że małe firmy mogą korzystać z nowych technologii, aby w pełni wykorzystać swoją zwiększoną sprawność na rynku. Teraz jest to tańsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek, aby pozostać połączonym, zorganizowanym i skoordynowanym, w drodze.
Oto nasze pięć najlepszych zastosowań smartfonów w biznesie:

1. Voice Over IP
Choć to świetnie, że koszty połączeń komórkowych spadły w ostatnich latach, szczególnie podczas roamingu za granicą, to jednak przekroczenie limitu wynikającego z umowy powoduje szybki wzrost kosztów połączeń. Aplikacje VoIP umożliwiają wykonywanie połączeń lokalnych i międzynarodowych znacznie taniej niż operatorzy telefonii stacjonarnej lub komórkowej. Dodaj aplikację Skype, Viber lub Fring do swojego smartfona i możesz nawet wykonywać połączenia wideo, zmniejszając potrzebę podróżowania na spotkania.

2. CRM (Customer Relationship Management)
Zoho, Zendesk, SuperOffice, nawet Microsoft dostaje się na mobilnym CRM akt z Dynamics. Chociaż można śledzić swoje relacje z klientami za pomocą rodzimych funkcji kalendarza i kontaktów na smartfonie, zakupy aplikacji CRM, który odpowiada Twoim potrzebom może wziąć ból głowy z pracy.

3. Social Media
Większość smartfonów pochodzą z Facebook, Twitter i inne aplikacje mediów społecznych preinstalowane te dni, nie bez powodu. Jeśli nie jesteś na portalach społecznościowych, nie jesteś częścią rozmowy o swojej marce. Inteligentne właściciele firm nie używać wszystkich tych indywidualnych aplikacji do śledzenia, choć, decydując się na zainstalowanie multi-site agregator, aby interakcji społecznej na wielu platformach prosty proces. Aplikacje takie jak Tweetdeck pozostaje najlepszą aplikacją do zarządzania wieloma kontami społecznościowymi i profil, nawet pozwalając zaplanować tweety i aktualizacje statusu na Facebooku dla osobistych i stron fanów w przyszłości.

4. Admin
Zarządzanie czasem, rozliczenia, przebieg, cokolwiek admin potrzebuje znajdziesz aplikację, która pomoże Ci śledzić wszystkie ważne informacje. Evernote jest szczególnie popularny, umożliwiając przeglądanie i przechowywanie plików PDF na tabletach przenośnych, które normalnie trzeba by zobaczyć na żywo PDF, a nie być w stanie go zapisać.

5. Wyszukiwanie dokumentów
Udostępniaj jedną kopię ważnych dokumentów zespołom sprzedaży i zaplecza biurowego za pomocą usług zdalnego przechowywania danych, takich jak Dropbox i GoogleDrive, aby mieć pewność, że przedstawiasz potencjalnym klientom najbardziej aktualne informacje, nawet jeśli zostały one edytowane w drodze na spotkanie.

Podczas gdy firmy w pełni korzystają z nowych technologii mobilnych może być trochę czasu, zanim pobieranie danych osiągnie taką samą prędkość jak w biurze lub domu opartej szerokopasmowego, para to z małym ekranie będzie trochę przed wyrzuceniem komputera stacjonarnego lub laptopa do recyklingu.

Dean Williams

Dean Williams jest projektowanie i marketing blogger pracuje dla Print-Print Limited, promowanie biznesu i budowanie marek poprzez jakość marketingu druku. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu to skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk