• Czwartek, 20 czerwca 2024

Reklama ATL - banery i nie tylko

Czy znasz reklamę ATL (above-the-line)? Odkąd byłeś dzieckiem, widziałeś banery. Ta wszechobecna forma reklamy zewnętrznej występuje w wielu rozmiarach i można ją znaleźć w niemal każdej przestrzeni. Może być wyświetlana na billboardzie lub budynku. Często kojarzy się z dużym obrazem. Ich projektanci prześcigają się w tworzeniu najbardziej oryginalnych przekazów. Decydujesz, że baner to najlepsze rozwiązanie dla Twojego nowego biznesu. Który z nich wybrać?

Baner występuje w różnych formach

Reklama ATL to forma reklamy zewnętrznej skierowana do mas. Ważne jest prawidłowe przygotowanie pliku do druku, ponieważ jest to druk wielkoformatowy. Zarówno napisy, jak i cała grafika powinny być prawidłowo rozmieszczone, aby uniknąć efektu rozpikselowania lub rozmycia. Niewłaściwy rozmiar czcionki lub ustawienie kolorów to częsty błąd popełniany przez projektantów banerów.

Przy zamawianiu banera należy wziąć pod uwagę podłoże. Frontlight to świetne rozwiązanie dla dużych banerów, które pokrywają solidną powierzchnię, taką jak ściana lub betonowe ogrodzenie. Jeśli chcesz powiesić banery na siatce ogrodzeniowej lub innej powierzchni bez solidnego podłoża, siatka jest najlepszą opcją.

Reklama zewnętrzna inna niż banery

Jak jeszcze można dotrzeć do dużej liczby odbiorców? Reklama zewnętrzna może przybierać różne formy. Drukarnie internetowe konkurują ze sobą oferując plakaty, billboardy i niestandardowe ciekawostki, takie jak ścianki reklamowe, Xbaner czy flagi reklamowe. Niestandardowe projekty mogą być drukowane na folii samoprzylepnej.

ATL to dobra inwestycja, jeśli chcesz być kojarzony. Ta forma reklamy może pomóc w budowaniu świadomości i wizerunku marki, mimo że niektórzy uważają ją za przestarzałą. W dobie reklamy internetowej, która jest spersonalizowana, można znacznie precyzyjniej docierać do potencjalnych klientów. Komunikaty, które widzimy na co dzień w naszym sąsiedztwie są nadal ważne, szczególnie dla lokalnego biznesu. Wszystkim polecamy działania marketingu outdoorowego ATL.