• Czwartek, 22 lutego 2024

Broszury firmowe, gazetki i katalogi drukowane to niezbędna reklama dla każdej firmy.

Reklama jest dźwignią handlu - każdy zna ten slogan i choć jest on tak stary jak sam slogan świata, to wciąż jest aktualny. Jaki jest najlepszy sposób na reklamę? Ile firm ma tak wiele kluczy do sukcesu? Warto spróbować różnych metod, takich jak tradycyjne katalogi reklamowe, ulotki, czy gazety.

Mimo cyfryzacji, dlaczego firmy nadal stawiają na materiały drukowane?

To proste. Druk jest nieśmiertelny, a wydrukowanie gazety w celu jej dystrybucji jest jak pozostawienie trwałego śladu. Jest wiarygodnym dowodem na to, że biznes istnieje, a także może wpływać na profesjonalny wizerunek firmy. Materiały drukowane, co najważniejsze, świadczą o tym, że firma chce, aby wszyscy klienci byli zadowoleni z jej oferty.

Czym są katalogi firmowe?

Zarówno katalogi szyte, jak i klejone są dobrze przygotowane pod względem graficznym i merytorycznym. Te promocyjne broszury pozwalają zapoznać się z ofertą i działalnością firmy.

Katalogi reklamowe zawsze można zabrać ze sobą na spotkanie biznesowe, służbowe, czy targi. Pozwalają one odpowiednio wyeksponować grupy produktów lub dają dostęp do wielu ważnych informacji np. cennika. Pomagają zwiększyć świadomość logo i nazwy marki. Katalogi reklamowe są kompilacją wszystkich informacji, które firma chce przekazać swoim klientom. Służą również jako świetny sposób na promocję i utrzymanie profesjonalnego wizerunku.

Najpopularniejsze formaty katalogów

Wiele czynników zależy od profilu firmy. Jednak najpopularniejszym formatem katalogów jest A4. Pozwala on na przedstawienie oferty w sposób czytelny, ale nie przytłaczający. Dostępnych jest wiele rozmiarów, w tym mniejsze jak A6, A6 i kwadratowe. Dzięki temu firmy mogą wybrać najlepszy sposób na przekazanie swojego komunikatu.

Jaka jest różnica między katalogiem szytym a klejonym?

O Jak przygotować katalog?Czy szyć, czy kleić? - Wszystko zależy od tego, co będzie zawierał. Od tego będzie zależało, co będzie zawierał. Katalogi szyte mogą pomieścić maksymalnie 60 stron. Do ich łączenia stosuje się specjalne zszywki, płaskie lub oczkowe. Są one idealne do prezentowania wybranej grupy produktów, cenników, czy ofert czasowych.

klejone mają dużą wytrzymałość i schludność. Ich strony i grzbiety są połączone mocnym, niewidocznym klejem elastycznym. Zapewnia to wygodę: katalogi mogą być odpowiednio grube, szeroko otwarte i nie ulegać uszkodzeniom. Zwykle są nieograniczone pod względem liczby stron.

Jak wybrać papier do gazet, magazynów i ulotek?

Drukowanie folderu wymaga odpowiedniego papieru . Każdy oferowany papier ma wysoką jakość. Różnica w jakości papieru jest tylko w odbiorze wizualnym, estetyce, wytrzymałości formy. Papier do druku gazet ma zazwyczaj gramaturę 90g. Natomiast ulotki mogą mieć gramaturę od 90 do 350g w zależności od tego czy są pojedyncze czy składane.

W przypadku druku cyfrowego katalogów wybór papieru jest uzależniony od formy (szyta lub klejona) i obejmuje opcję papieru wewnętrznego lub okładkowego. Gramatura okładki mieści się zwykle w granicach 120-350g, a wnętrza w 90-170g.

Jakie są ceny katalogów, ulotek, gazetek, biuletynów firmowych?

Druk gazetki reklamowej lub druk katalogu online jest bardziej opłacalny niż standardowa reklama agencji reklamowych. Ceny materiałów drukowanych zależą od rodzaju, rozmiaru, wyboru papieru, ilości stron i innych szczegółów. Możesz być jednak pewien, że cena wzrośnie, jeśli zamówisz więcej produktów.

Tani druk gazetek reklamowych może obejmować zakres od 5 do 20000 egzemplarzy. Cena za druk katalogów zależy od tego, czy katalog jest szyty czy klejony. Choć katalogi szyte są bardziej przystępne cenowo niż klejone, to należy pamiętać, że mają one inne przeznaczenie i nakład. Ceny ulotek będą się różnić w zależności od tego, czy są one pojedyncze czy składane. Minimalny nakład to zazwyczaj 10 sztuk. Ulotki pojedyncze są o 1/3 droższe od składanych.

Śląsk oferuje bardzo przystępne ceny jeśli chodzi o druk katalogów

  • Gazetki reklamowe - 500 sztuk już od 264,69zł do 283,82zł netto
  • Ulotki - od 39,02zł za 10 sztuk, do 62,66zł netto
  • Katalogi od 68,85zł za 5 sztuk lub 387,41zł netto

Czy każda firma powinna mieć drukowane materiały promocyjne? Tak, jak najbardziej. Są one dobrą formą komunikacji i reklamy, która mimo rewolucji cyfrowej zawsze będzie doceniana przez potencjalnych klientów.

*To są ceny za najmniejsze rozmiary materiałów