• Piątek, 19 kwietnia 2024

JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY ULOTKĄ A PLAKATEM?

Plakaty i ulotki to dwa z najbardziej rozpowszechnionych materiałów drukowanych - zaraz po papeterii i wizytówkach. Jednak wiele osób nadal nie wie, jaka jest między nimi różnica. Niektórzy nawet używają tych terminów zamiennie.

Jeszcze bardziej zaskakujące jest to, że nawet niektórzy marketerzy i projektanci nie są pewni, co sprawia, że są one wyjątkowe. Ulotki i plakaty mają zupełnie inne założenia projektowe. W zależności od strategii marketingowej, do której są wykorzystywane, jeden z nich przynosi lepsze rezultaty niż drugi.

Nie możemy powiedzieć Ci, jak prowadzić kampanie marketingowe, ale możemy przynajmniej pomóc Ci rozróżnić te dwie
metody.
Przyjrzyjmy się zatem specyfice każdego z tych formatów.

FLIRERY

JAKI

JEST CEL FLIRERÓW?

Ulotki mogą być staroświeckie, ale jest powód, dla którego od wieków używamy tego skromnego narzędzia marketingowego: ponieważ działają!
W obecnej erze cyfrowej, gdzie zaawansowane technologicznie reklamy są normą, ulotki są nadal istotne i ważne w marketingu. Są one skutecznym sposobem na przekazanie informacji, niezależnie od tego, czy jesteś organizatorem wycieczek, instruktorem jogi, czy przedsiębiorcą.

Każda firma, niezależnie od tego, czy jest to duża korporacja, czy mały startup, może skorzystać z ulotek. Ulotki mogą być wykorzystywane do rozpowszechniania wiedzy o firmie. Jest to doskonały sposób na poinformowanie klientów o nowych usługach lub produktach, co ostatecznie prowadzi do rozwoju firmy.

Oprócz tego, że są one skutecznym narzędziem marketingowym, są również bardzo przystępne cenowo, co sprawia, że każda firma może z nich łatwo skorzystać.
Ulotki mogą być wykorzystywane do
:Rek
lamowania
  • otwarcia nowych lokali, takich jak bary, kluby i restauracjeOgłoszania
  • wydarzeńWkładania

ulotek do
  • czasopism/newsletterów lub rozdawania ulotekRozdawania
  • arkuszy
  • informacyjnych
  • na konferencjach lub
  • targachKampanii promocyjnejRozdawania
  • informacjiRozdawania
  • ogłoszeń ogólnychCo

to

jest ulotka biznesowa?

Ulotki biznesowe, zwane również ulotkami, ulotkami ręcznymi, okólnikami lub wkładkami, są tanim i skutecznym środkiem promocyjnym. Zazwyczaj są to pojedyncze, rozłożone arkusze papieru, na których drukuje się bardzo prosty komunikat lub informacje o firmie, czy to w celu promowania otwarcia firmy, czy też wprowadzenia na rynek nowego produktu. Ulotki są zazwyczaj drukowane tylko z jednej strony, ale nikt nie powiedział, że nie można drukować po obu stronach.

Wielu właścicieli firm nadal decyduje się na wykorzystanie ulotek w swojej działalności ze względu na ich wszechstronność. Można na nich umieścić dowolne informacje lub wzór, co pomaga przyciągnąć uwagę klientów.
Ulotki mogą
być również rozprowadzane na kilka sposobów. Można rozdawać je ręcznie w miejscach, w których zazwyczaj przebywa grupa docelowa, takich jak centra handlowe lub targi, albo wysyłać je pocztą bezpośrednio do skrzynki pocztowej. Można je również umieszczać na szybach zaparkowanych samochodów lub na tablicach ogłoszeń.

Co powinny zawierać ulotki?

Skuteczna ulotka powinna zawierać następujące kluczowe elementy.
  • Chwytliwy nagłówekRelewantna
  • treśćPrzyciągająca wzrok
  • grafikaLokalizacja
  • i informacje kontaktowe firmy lub

wydarzeniaJak zrobić dobre ulotki?

Projektując ulotkę dla swojej firmy, nigdy nie należy kierować się zasadą "co się da". Ulotki są narzędziem marketingowym, a żeby stworzyć skuteczne narzędzie marketingowe, trzeba dużo planować.

Można zacząć od naszkicowania wstępnego projektu na kartce papieru, który później można wykorzystać do stworzenia ostatecznego projektu za pomocą komputerowego programu graficznego, takiego jak Adobe InDesign
.
Gdy masz już gotowy szablon, możesz zamieścić na nim wszystkie informacje, które chcesz umieścić na ulotce, wraz z logo Twojej firmy. Jeśli brzmi to dla Ciebie jak dużo pracy, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalisty.

Jaki papier jest najlepszy do ulotek?

Ulotki mają stosunkowo krótki żywot, ponieważ są wykorzystywane głównie do ogłaszania jednorazowych wydarzeń, takich jak wyprzedaż, specjalna promocja czy wielkie otwarcie. Z tego powodu często drukuje się je na niedrogich papierach o niższej jakości. Nie oznacza to jednak, że nie można drukować na bardziej wytrzymałych rodzajach papieru ulotek, które mają służyć nieco dłużej, zwłaszcza jeśli mają być wykorzystywane jako instrukcja obsługi produktu lub arkusz specyfikacji.

Jaki jest najlepszy rozmiar ulotki?

Podczas projektowania i drukowania ulotek można drukować na papierze o dowolnym rozmiarze. Jednak najczęściej spotykanym rozmiarem ulotki jest 8,5" x 11" lub 8,3" x 11,7" (format papieru A4). Jest on uważany za standard w branży. Inne popularne rozmiary ulotek to
:
  • 8,3" x 5,8" (format papieru A5)
  • 5

,
  • 8" x 4,1" (format papieru A6)
  • 8,3" x 3,9" lub jedna trzecia formatu A4 (wymiar wzdłużny)

POSTERY

















Do czego służą plakaty















?

Plakaty to kolejny popularny materiał drukowany wykorzystywany w marketingu przez wiele firm - zarówno dużych, jak i małych. Podobnie jak ulotki, zawierają one projekt wizualny, kolory, obrazy i tekst. Plakaty mają jednak większy rozmiar i często są drukowane na bardziej błyszczącym i trwałym papierze. Są również przeznaczone do umieszczania na ścianach. Treść plakatów może mieć charakter motywacyjny, instruktażowy, edukacyjny lub informacyjny.

Jakie są zalety plakatów?

Plakaty oferują wiele korzyści dla każdej firmy. Oto niektóre z nich. Są
  • niedrogim i skutecznym środkiem marketingowym
  • uniwersalne i można je dopasować do każdego otoczenia
  • Oferują stałą, długoterminową ekspozycję
  • nieinwazyjne

Jakie są rodzaje plakatów?

Plakaty są bardzo uniwersalne. Mogą być wykorzystywane przez każdego, w każdej branży, w tym w biurach, szkołach, szpitalach, a nawet kościołach. Oto przykłady najbardziej popularnych rodzajów plakatów.
Plakaty reklamowePlakaty
  • filmowePlakaty
  • reklamowe


































  • Plakaty


































  • politycznePlakaty
  • eventowePlakaty
  • modowePlakaty
  • kampanijnePlakaty
  • korporacyjnePlakaty
  • turystycznePlakaty
  • edukacyjnePlakaty
  • motywacyjne
  • lub afirmacyjne

Dlaczego używa się

plakatów? Istnieje wiele powodów, dla których ludzie używają plakatów. Ale jednym wspólnym mianownikiem jest to, że wszyscy chcą przekazać jakąś wiadomość lub poinformować o czymś ludzi. A jaki jest lepszy sposób na przekazywanie informacji niż wykorzystanie medium, które jest stosowane od wielu lat - nawet zanim technologia przejęła kontrolę?

Plakaty to także pole do popisu dla kreatywności. Jeśli zrobisz to dobrze, Twój plakat będzie tak atrakcyjny dla mas, że trudno będzie go przeoczyć - co pomoże zwiększyć Twój zasięg.

Jaki jest standardowy rozmiar plakatu?

Plakat o wymiarach 24 x 26 cali może być popularny wśród grup rockowych, ale jest zbyt ograniczający, jeśli chodzi o reklamę. Dlatego możesz zlecić wydrukowanie plakatu w innych standardowych rozmiarach, takich jak:
  • 16" x 20"
  • 18" x 24
"
  • 20" x 30
"
  • 22" x 28
"
  • 27" x 40
"
  • 36" x 48
"Jeśli chcesz, aby Twoja marka została zauważona i wywarła na klientach trwałe wrażenie, zainwestowanie w profesjonalnie wydrukowane ulotki i plakaty może Ci w tym pomóc. W DFW Printing możemy nawet pomóc Ci w stworzeniu unikalnego wzoru, dostosowanego do Twoich specyficznych wymagań biznesowych. Nie wahaj się skontaktować z nami w sprawie reklamy drukowanej.
Odwiedź te strony, aby złożyć zamówienie:
  • FLYERSPOSTERYMożesz




















również zadzwonić do nas bezpośrednio, aby uzyskać bezpłatną wycenę pod numerem 214-977-745.