• Czwartek, 20 czerwca 2024

Produkcje drukowane dla branży logistycznej

Szybki rozwój sklepów internetowych zmusił branżę logistyczną do zmiany sposobu działania. Inteligentne technologie są teraz częścią magazynów i hal. Obejmują one roboty pakujące, przenośniki i inne systemy elektroniczne wspierające pracę fizyczną. Materiały drukarskie są ważne dla tej branży ze względu na ich objętość. W naszej publikacji dowiesz się o ich roli i zastosowaniu w logistyce. Zachęcamy do lektury.

Materiały poligraficzne w branży logistycznej

W branży logistycznej wykorzystywana jest szeroka gama materiałów drukarskich. Dotyczy to zarówno przestrzeni biurowej, jak i magazynowej. Wiele elementów zawiera logo firmy, slogan reklamowy lub adres strony internetowej, aby ułatwić identyfikację każdej przesyłki. W biurach logistycznych artykuły służą do planowania - dnia, tygodnia, miesiąca i kwartału. Służą do tego kalendarze książkowe, planery trójdzielne, biuwary i notesy. Bardzo przydatnym narzędziem jest również wykorzystanie firmowej papeterii w związku z dystrybucją dokumentacji logistycznej w firmie. Oprócz papieru firmowego, w produkcji wykorzystywane są taśmy promocyjne o różnych szerokościach i kolorach. Przydatne są również etykiety na rolce, pieczątki. W branży logistycznej nawet szare lub brązowe opakowania są coraz częściej zadrukowywane i wykorzystywane jako nośnik reklamy (tzw. Packvertising).

Materiały reklamowe: ich rola

Materiały poligraficzne dedykowane rynkowi transportowemu i wykorzystywane w realizacji procesów logistycznych pełnią rolę nośnika informacji (w przypadku paczek, przesyłek, listów), ale także nośnika komunikacji marketingowej (gdy oprócz standardowych danych teleadresowych drukowany jest przekaz marketingowy w różnej formie). Bardzo popularne jest stosowanie logotypu zgodnie z księgą znaku, a także innych elementów graficznych kojarzonych z marką. To z jednej strony przyciąga uwagę, a z drugiej pozwala dowiedzieć się więcej o portfolio danej firmy. Zwłaszcza firmy produkcyjne chętnie korzystają z tej możliwości dzielenia się informacjami reklamowymi.

Produkcja wyrobów poligraficznych dla logistyki powinna charakteryzować się następującymi cechami:- Wysoką trwałością wykonania nadruku- Przemyślanym layoutem (projekt graficzny dostosowany do warunków użytkowania danego produktu)- Czytelnym przekazem (zarówno w odniesieniu do treści, jak i typografii).- Prostą komunikacją graficzną (bez dodatkowych detali).- Możliwością recyklingu surowców (walor ekologiczny)- Zwiększoną odpornością na warunki zewnętrzne (dotyczy to w szczególności materiałów opakowaniowych, takich jak folie i opakowania). Folie i opakowania)

Podsumowanie

Istnieje wiele produktów poligraficznych, które mogą znaleźć zastosowanie w branży logistycznej. Jest to branża, która stale się rozwija, automatyzuje wiele procesów, ale też wymaga precyzyjnego planowania. Zdecydowanie bardziej wydajne są produkcje oparte na papierze, dzięki czemu mogą wykorzystywać materiały piśmiennicze, ale także produkować z innych surowców. Nie dziwi już widok zadrukowanych taśm, opakowań i etykiet, które zawierają nie tylko wymagane dane, ale także komunikaty reklamowe. Druk i logistyka to idealne połączenie w kontekście produktowym.