• Czwartek, 20 czerwca 2024

Jak ugryźć moje logo?

Myślisz o założeniu firmy lub stworzeniu osobistej marki dla siebie? Dobre logo jest koniecznością. Logo, które przyciąga wzrok i dokładnie opisuje Twój pomysł na biznes. Nie będziesz czuł się skrępowany używając go na swoich materiałach reklamowych. Jak to zrobić?

Projektowanie logo

Nie martw się, jeśli Photoshop i inne programy graficzne to dla Ciebie czarna magia. Zlecenie zaprojektowania logo doświadczonemu studiu graficznemu to żaden problem. Nie musisz szukać studia. Dziś każda dobra drukarnia internetowa posiada taki dział. Korzystając z takich usług, można uzyskać świetną identyfikację wizualną i materiały reklamowe, aby zaprezentować ją swoim klientom.

Ważne jest, aby odpowiednio przygotować się do spotkania z grafikiem, aby mieć dobrą komunikację. Aby efekt końcowy był zadowalający i nie wymagał wielu poprawek, powinniśmy wcześniej zdecydować, czy chcemy logo, logotyp, czy akcent w postaci sygnetu.

Logotypy i znaki

Logo to graficzna reprezentacja, która przedstawia symbolikę nazwy firmy i jej logo. Ta reprezentacja składa się z sygnetu i logotypu. Coraz powszechniejsze staje się włączanie do logo sloganu, motta lub deklaracji misji. Nazywa się to Tagline.

Logotyp to po prostu reprezentacja tekstowa. Niektóre firmy wybierają minimalizm w komunikacji zewnętrznej i w ogóle nie tworzą logo. Zjawisko to można zaobserwować w przypadku znanych marek, takich jak Samsung czy Coca-Cola.

Kolejnym elementem logo jest sygnet. Jest to element graficzny, który towarzyszy reprezentacji tekstowej. Grafika może być umieszczona po obu stronach reprezentacji tekstowej i dostosowana tak, aby się ze sobą łączyła. Niektóre marki wykorzystują sygnet w swojej komunikacji. Apple's Apple lub znaki marki na samochodach są świetnymi przykładami.

Elementy logo mogą być używane oddzielnie. Na przykład w branży odzieżowej często widzimy zarówno sygnet Nike lub adidas, jak i samo logo na poszczególnych produktach.

Dobrze wybierz swoje logo

Jak widać, nie wystarczy zadzwonić do grafika i powiedzieć: "Jestem właścicielem sklepu odzieżowego, potrzebuję nowego logo". Powinieneś podać mu więcej informacji o swojej firmie. Uwzględnij swoją misję, wizję, cele i style. Pozwól mu na pewną swobodę twórczą. Graficy są kreatywnymi profesjonalistami i powinniśmy pamiętać, że powierzamy im nasze pomysły i potrzeby.

Wybór odpowiedniego logo zajmuje dużo czasu. Pamiętajmy o tym, planując naszą komunikację wizualną. Powinniśmy skupić się nie tylko na wyglądzie, logotypie i sygnecie logo, ale także rozważyć je w odniesieniu do wszelkich materiałów reklamowych, wydarzeń lub publikacji, które planujemy zorganizować.