• Czwartek, 22 lutego 2024

Lojalność marki. Jak budować powtarzalność biznesu?

Nawet ci z nas, jak ja, którzy nie piją kawy (wiem, jak mam przetrwać dzień, prawda?), zetknęli się z kartą lojalnościową. Zbieraj pieczątki, a możesz dostać darmową kawę... i nową kartę. Jest to bardzo prosty, ale skuteczny sposób na wytworzenie nawyku u swoich klientów, gdy tylko Twoja firma stanie się częścią ich rutyny, jesteś na wygranej pozycji. Możesz wykorzystać tę zasadę dla różnych biznesów, takich jak myjnia samochodowa, ciastkarnia, fryzjerstwo czy zabiegi kosmetyczne, używając zwykłej wizytówki, która zmieści się w kieszeni klienta.

Karta lojalnościowa nie jest jednak odpowiednia dla niektórych biznesów, istnieją alternatywy, które mogą stworzyć bardziej zaawansowany system. Odkąd Tesco wprowadziło kartę Clubcard w 1994 roku, klienci otrzymują kupony rabatowe dostosowane do ich indywidualnych potrzeb w oparciu o ich zwyczaje zakupowe.

Wszyscy lubimy coś za darmo, prawda? Nic więc dziwnego, że tego rodzaju oferty sprawiają, że wciąż do nich wracamy i bez wahania podajemy swoje dane. System eksploracji danych w stylu karty klubowej jest ponad szczytem dla większości małych lub początkujących firm, ale teraz jest to stosunkowo łatwe do przechwytywania informacji za pośrednictwem bloga lub strony internetowej przy użyciu oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM).

Po uzyskaniu tych informacji można tworzyć dostosowane do potrzeb kampanie direct mail, wspierane przez e-mail marketing i rozmowy telefoniczne. Dane o klientach są jednym z najbardziej znaczących aktywów, jakie może posiadać firma, jeśli są one skutecznie gromadzone.

Ważnym pytaniem jest, jak zdobyć te informacje? Jeśli posiadasz system zamówień online, będzie to zautomatyzowane, ponieważ klienci wprowadzają swoje dane przy kasie. Ale dla tych z was, którzy nie sprzedają online, jak przejść o uzyskanie szczegółów swoich klientów?

Teraz ze wszystkim jest dodatkowa praca zaangażowana, ale wysłuchaj mnie. Wiele firm, które nie sprzedają online teraz mają web-blogi do zaangażowania się w szerszej publiczności i uczynić je łatwiejsze do znalezienia i kontaktu. To samo w sobie jest wielką zaletą w czasach, gdy firmy są coraz częściej znaleźć poprzez Google. Ale można również stworzyć system subskrypcji bloga, dzięki któremu ludzie zapisują się na otrzymywanie aktualizacji, być może wysyłając im e-maila z blogiem, a nie sprowadzając ich na stronę. Możesz również oferować zniżki, dostęp VIP do nowych produktów i usług lub dodatkowe poradniki i wsparcie.

Gdy Twój blog jest ustanowiony i zdecydowałeś się na to, jak ludzie będą korzystać z subskrypcji, trzeba dostać je do zapisania się. Poprzez tworzenie drukowanych ulotek lub kart podarunkowych można kierować ruch do swojego bloga do subskrypcji. Te drukowane ulotki mogą być podane w punkcie sprzedaży, wysłane za pośrednictwem kampanii direct mail lub umieścić wewnątrz opakowania z ich zakupów.

Jeśli chcesz zaoferować karty w kasie to zalecamy w sklepie reklamy do sadzenia pomysł. Za każdym razem, gdy oferuje mi się dodatki przy kasie, zazwyczaj odmawiam. Jest to reakcja psychologiczna; jestem w takim momencie procesu, w którym oczekuję tego, co wydarzy się za chwilę i wszystko inne prawdopodobnie zaskoczy mnie. Bardzo trudno jest przyciągnąć uwagę ludzi w tym momencie, więc użycie plakatów promujących ofertę może zasiać ziarno zanim dotrą oni do kasy. Niektórzy ludzie mogą poprosić o kartę lub szukać go, gdy dostaną się do kasy, ale przynajmniej nie będzie to kompletna niespodzianka, gdy oferujesz to do nich.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zajrzyj do działu Utrzymanie klienta nie oznacza tylko rozdawania kart...
Najbardziej popularnym rozmiarem kart lojalnościowych jest A7 i zazwyczaj są one niepowlekane, aby można było na nich pisać lub stemplować. Sprawdź nasze ulotki A7 i zobacz, co odpowiada Twoim potrzebom.
Lisa Cooper

Lisa Cooper jest fotografem i autorką tekstów marketingowych pracującą dla Print-Print Limited, zajmującą się promowaniem biznesu i budowaniem marki poprzez wysokiej jakości marketing drukowany.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami info@print-print.co.uk