• Sobota, 27 kwietnia 2024

Dobre materiały na wybory

Przygotowania do wyborów w sztabach wyborczych nabierają tempa. Podczas gdy my pójdziemy do urn 13 października, wiele osób będzie próbowało przekonać nas do swoich głosów. PR-owcy prześcigają się w pomysłach, tworząc wspólny język wizualny dla partii, ale pozwalając każdemu kandydatowi zaprezentować się na swój sposób. Twoje materiały wyborcze powinny być wyjątkowe, jeśli jesteś jednym z kandydatów. Na co powinieneś zwrócić uwagę tworząc swoje materiały wyborcze?

Wybory i plener

Reklamy są wszędzie w przestrzeni publicznej. Są wszędzie: na przystankach autobusowych, na fasadach budynków i wolnostojących nośnikach, takich jak billboardy czy potykacze. Często są owinięte wokół drzwi, witryn sklepowych i samochodów. Niektórzy twierdzą, że jest ich za dużo i że połowa komunikatów, które otrzymujemy, przepada. Co zostaje w naszej pamięci? Zazwyczaj symbol, zdjęcie kogoś lub chwytliwy slogan. To właśnie na te formy należy zwracać uwagę.

Jeśli jesteś jeszcze na etapie projektowania swojego bannera lub plakatu, zadbaj o to, by zawierał on najważniejsze elementy: wyraźnie widoczne cechy twarzy, chwytliwe hasło oraz chwytliwy, ale zwięzły slogan. Zdjęcia w tle i dodatkowe znaki tła nie są konieczne. Zwróć uwagę, aby czcionka nie była zbyt ruchliwa. Ważne jest, aby wyborcy kojarzyli Twój numer i wizerunek z reklamami zewnętrznymi.

Przenośne materiały wyborcze

Aby zbliżyć się do wyborców, musisz być zapamiętywalny. Ale, trzeba go jeszcze przekonać. Najlepszym sposobem na to jest nie hasło, ale program. Internet to nowoczesność i wszystkie materiały można przeglądać w sieci. Wprawdzie dociekliwy czytelnik zawsze znajdzie program, ale nie wyklucza to tych, którzy nie mają na to czasu lub ochoty.

Dobrym rozwiązaniem są ulotki składane. Możesz na nich zawrzeć krótki opis swojego programu, a także informację, gdzie można znaleźć więcej szczegółów. Masz również możliwość umieszczenia w tych ulotkach więcej zdjęć z życia codziennego. W katalogu możesz zawrzeć więcej informacji, aby ułatwić wyborcom zrozumienie Twojego programu.

Spotkania z Wyborcami

Każdego dnia możesz znaleźć swojego wyborcę, korzystając z wyżej wymienionych materiałów wyborczych. A co jeśli potrzebujesz spotkać się z wyborcą w konkretnym czasie i miejscu? Z pomocą mogą przyjść Ci reklamy wolnostojące, takie jak roll-up czy ściana. Możesz rozważyć wyposażenie się w coś więcej niż tylko ulotki i wizytówki. Rozważ dodanie gadżetów takich jak notesy, balony lub torby z nadrukiem na zamówienie, naklejki, a nawet notatniki. Przedmioty te można podarować jako prezenty, a jak wszyscy wiemy prezent zawsze jest mile wspominany. Pozytywne emocje są tym, czego oczekujesz.

Jeśli chcesz wygrać wybory, musisz być gotowy na każdą ewentualność. Chociaż kampania w XXI wieku może być bardziej zapośredniczona cyfrowo, nie zapominaj o znaczeniu swojego wizerunku i intymności, która wynika z bezpośredniego kontaktu wyborców z Tobą i Twoim programem. Bonne chance na październik!