• Niedziela, 5 grudnia 2021

Ulotka reklamowa - co warto wiedzieć?

Na co należy zwrócić uwagę, decydując się na druk ulotki reklamowej?

Istnieje wiele form i rodzajów materiałów reklamowych. Począwszy od małych broszurek, na bilbordach skończywszy. Ulotka reklamowa pełni niezwykle istotną funkcję podczas różnego typu akcji promocyjnych czy też informacyjnych. Bez niej nie udałoby się zachęcić odbiorców do oferty, udziału w ważnym wydarzeniu czy też po prostu do zakupu. Wiadomo nie od dziś, że bardzo ważny jest content, czyli wygląd i treść ulotki - powinna być czytelna, jasno przedstawiać program (czy ofertę), a także w prosty i jasny sposób informować o najważniejszych kwestiach. To są rzeczy, na których skupia się większość z nas. Często zapominamy jednak o najistotniejszym fakcie - mianowicie wadze i rodzaju ulotki. Najważniejszy jest format - najbardziej przystępny i popularny to a6. Cenna jest jakość - jaki ma być materiał, kreda, ale również ilość oraz waga. Jeśli materiały będą zbyt przytłaczające, istnieje nikła szansa na to, by zachęciły swą treścią potencjalnych odbiorców do zapoznania się z ofertą... A o to przecież chodzi!

Jaki jest najlepszy format ulotki reklamowej?

Będąc właścicielem firmy, w pewnym momencie stajemy przed trudnym dylematem: rozwijać biznes czy raczej pozostawić go na takim poziomie, na jakim właśnie jest. Skoro zyski przewyższają straty - po co coś zmieniać? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak dużo w tej sytuacji może zdziałać reklama. Kolportaż, bo o nim mowa, wiąże się z pewną podstawową kwestią.  Jak mianowicie powinna być zaprojektowana ulotka i jaki jest odpowiedni format? Na podstawie wielu badań ankieterskich, a także doświadczenia agencji reklamowych, najbardziej przystępny jest format a6. Tu rodzi się pytanie, dlaczego?  Otóż dlatego, że nie zajmuje dużo miejsca i zawiera tylko najważniejsze informacje, dotyczące oferty czy produktu. Co więcej, z takiego właśnie skrawku papieru najłatwiej czyta się wszelkie wiadomości. Wbrew pozorom, materiał, który uda się chwycić w dłoń, jest łatwo przyswajalny. Co więcej, broszura tej wielkości niewątpliwie bez problemów zmieści się w portfelu czy kieszeni i bez trudu będzie można do niej wrócić w przyszłości… Mając wolną chwilę!

ulotka

Jaki jest koszt wydruku ulotki reklamowej?

iWielu przedsiębiorców, pragnąc rozwijać swój biznes, poszukuje agencji reklamowej, która przeprowadzi kampanię, zwiększy zyski i znajdzie nowych, potencjalnych klientów. Często zapominaną kwestią jest znalezienie odpowiedniej i taniej drukarni, która zaprojektuje broszury, stworzy profesjonalny content, a następnie rozpowszechni materiały. Koszt druku ulotki reklamowej zależy w dużym stopniu od jakości i rodzaju papieru, ilości, ale przede wszystkim wielkości zamówienia. Często nie zdajemy sobie sprawy, ile pieniędzy marnujemy na pseudo - specjalistów w tej dziedzinie. W internecie, bo od niego zaczynamy poszukiwania, aż roi się od oszustów, żerujących na naszej niewiedzy. Dlatego tak ważnym wydaje się fakt, żeby przez wybraniem drukarni i zleceniem zadania, zapoznać się z trendami, a także wyceną, przedstawianą przez różne firmy. Dzięki temu unikniemy dodatkowych i zbędnych kosztów, a także straty cennego czasu, który można było przeznaczyć na inne kwestie, związane z reklamą i rozwojem naszej oferty.