• Środa, 24 kwietnia 2024

Rodzaje materiału reklamowego - folder, ulotka lub broszura

Materiał reklamowy - folder lub broszura

Powinieneś zadać sobie pytanie, co chcesz stworzyć Ulotki  (folder) lub broszurę . Najczęściej , na folder składa się papier formatu A4, złożony na trzy , zawierający rozmaite  zdjęcia i informacje . Jeśli folder jest efektywny i zawiera zrównoważoną ilość informacji i zdjęć, to znaczy że folder został zrobiony poprawnie. Jeśli znajdzie się w nim zbyt dużo informacji i elementów , to nie spełni on swojej funkcji , będzie nudny , a przekaz niejasny dla odbiorcy. 

Broszura natomiast ten rodzaj reklamy pozwoli ci na umieszczenie w niej wszelkich informacji oraz większej ilości zdjęć. Ale koszt broszury jest inny od kosztu ulotki . Ale ceny się różnią w agencjach reklamy między sobą więc najlepiej trzeba poszukać która najlepiej oferta pasuje dla ciebie.

Zatem jeśli jesteś klientem , który promuje rabat , czy tez podstawowe usługi swojej firmy , folder jest lepszym rozwiązaniem . Musisz tylko rozważyć jak skutecznie przekazać najistotniejsze informacje.

ulotka

Ulotka - pomysł graficzny jest ważny

Pomysł graficzny ulotki powinien być przygotowany przez specjalistę w tej dziedzinie - w przeciwnym wypadku wyniki mogą być bardzo słabe. Właściwym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług rzetelnej agencji reklamowej, która oferuje całościowe przygotowywanie projektu ulotki. Wiąże się to wprawdzie z pewnymi wydatkami, należy jednak uzmysłowić sobie, że ulotka to wizytówka naszej firmy. Im lepiej wygląda, tym większe szanse na to, że kolportaż ulotek przyniesie dochód naszej firmie.

Jakie są najbardziej popularne miejsca na ulotkowanie

Ulotka jest drukiem służącym celom propagandowym lub informacyjnym, przeznaczonym do szybkiego rozpowszechniania. Zazwyczaj jest to broszura. Dzięki kolportażowi ulotek najczęściej dowiadujemy się o wydarzeniach kulturalnych, politycznych, promocjach, czy też informacjach turystycznych. Hostessy do wydawania ulotek często możemy spotkać w takich miejscach publicznych, które w ciągu dnia są przepełnione tłumem ludzi, potencjalnych zainteresowanych np. centra handlowe, dworce, starówki, targi, wyjścia z metra, czy też w parkach. Co więcej, kolportażem ulotek również nazywamy dystrybucje ulotek po klatkach schodowych, a dokładniej skrzynkach pocztowych. Często również możemy spotkać dystrybutorów na ulicach, którzy z miłym wyrazem twarzy wręczają przechodnim reklamową broszurę. Miejsc, gdzie możemy się natknąć na kolportaż ulotek, a szczególnie w wielkich miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań jest bardzo wiele. To właśnie tam jest najwięcej potencjalnych osób, które są zainteresowane ofertą reklamowaną przez ulotkę.