• Środa, 8 lutego 2023

Roznoszenie ulotek: Przekaż swoje przesłanie

Skoro tak wiele firm z powodzeniem korzysta z dystrybucji ulotek, może nadszedł czas, abyś i Ty dołączył do akcji? Z pewnością ma ona kilka bardzo skutecznych zastosowań: promocja wydarzenia, oferty specjalnej lub rozpoczęcie nowej działalności. Niezależnie od tego, jakie jest Twoje przesłanie, dystrybucja ulotek jest prawdziwym sposobem na jego rozpowszechnienie.

Dystrybucja ulotek od drzwi do drzwi

Na początek, jak ze wszystkim, wszystko zależy od tego, kogo wybierzesz. Rozejrzyj się, zbierz wiele ofert i przeanalizuj swoje możliwości. Najtańszy może być najtańszy, ponieważ nikt nigdy nie zobaczy Twoich ulotek. Może się zdarzyć, że firma będzie rozrzucać wiele ulotek w tym samym czasie, co zmniejszy siłę oddziaływania Twojego przekazu. Zapytaj ich o proces i sposób uzyskania ceny.

Mogą oferować dodatkowe usługi, takie jak śledzenie dostawy za pomocą systemu GPS. Oznacza to, że doręczyciel zostanie oznaczony (nie w formie kostki), a Ty będziesz mógł zobaczyć mapę jego trasy. Dzięki temu możesz mieć pewność, że dokonana przez Ciebie inwestycja dotarła do odbiorców.

Jeśli masz wątpliwości co do siły przekazu, możesz spróbować przeprowadzić test A/B. Jest to łatwe do przeprowadzenia, jeśli prowadzisz lokalną firmę z lokalnym przesłaniem. Wydrukuj kilka ulotek z dwoma niewielkimi wariantami tego samego przekazu. Dostarcz pierwszą ulotkę na jedną ulicę, a drugą wersję na inną. Jeśli nie jesteś w stanie zrobić tego samodzielnie, omów to z dystrybutorem. W tym miejscu należy dokładnie zaplanować wezwanie do działania. Wykorzystaj różne strony docelowe lub kody ofert, abyś mógł śledzić, która wersja odniosła największy sukces.

Wstawki do czasopism i gazet

Umieszczenie ulotki w gazecie lub czasopiśmie pozwala na większą kontrolę nad grupą odbiorców. Można docierać do odbiorców według kryteriów demograficznych, a nie tylko według regionów. Jeśli starannie wybierzesz publikację, możesz stworzyć przekaz dostosowany do potrzeb czytelników, co powinno zwiększyć konwersję. Można korzystać z wielu publikacji, ale dla każdej z nich tworzyć ulotki z indywidualnym przekazem, co przyciąga uwagę osób o różnych zainteresowaniach.

Wykorzystanie insertów zamiast dedykowanego miejsca w publikacji daje większą swobodę w ustalaniu terminów i projektowaniu. Nie jesteś ograniczony przestrzenią i unikasz sytuacji, w której Twoje przesłanie ginie obok przytłaczającego projektu.

Podobnie jak w przypadku dystrybucji bezpośredniej, można dodatkowo zapłacić za umieszczenie ulotek w publikacji. Zazwyczaj ta opcja jest bardziej skuteczna, ponieważ jest mniej prawdopodobne, że ulotka zostanie zgubiona podczas przetrząsania czasopisma w koszu.

Jak będzie wyglądał sukces?

Jakiego wskaźnika odpowiedzi należy się spodziewać? Jest to temat do wielkiej dyskusji, ponieważ w ostatecznym rozrachunku jest to taka sama metoda marketingowa, jak każda inna - pay per click, e-mail, radio. Czy masz mocny, odpowiedni komunikat z jasnym wezwaniem do działania? Im więcej czasu poświęcisz na badania i planowanie swojego przekazu, projektu i grupy docelowej, tym większy sukces odniesiesz.

Jeśli uznałeś to za przydatne, zajrzyj do artykułu z zeszłego tygodnia, aby dowiedzieć się więcej o przepisach dotyczących dystrybucji ulotek.
Lisa Cooper

Lisa Cooper jest fotografem i autorką tekstów marketingowych pracującą dla Print-Print Limited, zajmującej się promowaniem biznesu i budowaniem marki poprzez wysokiej jakości marketing drukowany.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami info@print-print.co.uk