• Środa, 24 kwietnia 2024

5 kreatywnych zastosowań dla folderów prezentacyjnych, które pomogą Twojej firmie

Każdy właściciel firmy powie Ci, że bycie przygotowanym i zorganizowanym robi świetne pierwsze wrażenie.

A nic nie wygląda gorzej niż gubienie luźnych, pozaginanych dokumentów, kiedy próbujesz zrobić dobre wrażenie na seminarium lub spotkaniu sprzedażowym.

Każdy element tego, jak się prezentujesz, musi być spójny - od mowy ciała i wypowiedzi po ubranie i dokumenty.

Nie możemy powiedzieć Ci, jak masz się ubrać. Ale możemy pomóc Ci wysłać właściwy komunikat za pomocą Twojej literatury.

Teczki firmowe to profesjonalny i efektowny sposób na prezentację informacji, przechowywanie dokumentów i budowanie właściwego wizerunku firmy.

Jest to również okazja do zaprezentowania marki Twojej firmy - a Twoi klienci chętniej zachowają i będą nosić przy sobie elegancki, dobrze zaprojektowany folder niż kilka różnych ulotek i broszur.

Kiedy więc powinieneś używać folderu prezentacyjnego?

Oto 5 najbardziej użytecznych sposobów na zrobienie najlepszego pierwszego wrażenia dla Twojej firmy:

1. Prezentacje, seminaria i targi

Ulotki i broszury są świetną opcją do prezentowania informacji na seminariach lub targach.

Jednak foldery prezentacyjne mogą ułatwić zadanie Twoim potencjalnym klientom, dając im jeden pakiet, który zawiera ogromną ilość najważniejszych informacji.

Układając materiały w spakowanym folderze, możesz kontrolować ich wrażenia podczas przeglądania. Możesz pomóc im odkryć Twoją firmę i jej usługi w najlepszej możliwej kolejności, bez przytłaczania ich.

Będą mieli podręczny nośnik, który pomoże im przechowywać i przenosić wszystkie Twoje materiały przez cały czas trwania wydarzenia - a to z pewnością nie zaszkodzi, jeśli spędzą cały dzień prezentując Twoją markę każdemu, kogo mijają!

Ponadto, teczki ofertowe zapewniają Twoim klientom bezpośredniość i wygodę, którą inne firmy często ignorują:

Podczas gdy Twoi konkurenci podają adres swojej strony internetowej, Ty dajesz ludziom offline'ową wersję wszystkiego, co powinni wiedzieć - i dajesz im to prosto do ręki, kiedy tego chcą.

2. Pakiety powitalne

W branży hotelarskiej, pakiety powitalne są wygodnym i imponującym sposobem na powitanie klientów w parku wakacyjnym lub hotelu - jednocześnie dając im wszystkie ważne informacje, których potrzebują podczas pobytu.

Zamiast rozdawać im ulotki lokalnych firm (lub mieć nadzieję, że przeczytają plakaty dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa), możesz dać im wszystko, czego potrzebują w jednym prostym i profesjonalnym opakowaniu.

To świetny sposób na zrobienie jak najlepszego pierwszego wrażenia: zwłaszcza jeśli użyjesz folderu z brandingiem swojej firmy.

Jest to również świetny sposób, aby dodać trochę osobistego charakteru do ich pobytu - pokazując gościom od momentu ich przybycia, że myślisz o ich doświadczeniu i wygodzie.

3. Materiały szkoleniowe

Kiedy pracownicy rozpoczynają nową pracę lub przechodzą przez nowy program szkoleniowy, posiadanie wszystkich informacji pod ręką może znacznie ułatwić przyswajanie i uczenie się.

W rzeczywistości, 91% millenialsów stwierdziło, że woli papier od komputera, gdy się uczy.

od komputerów, kiedy się uczą.

Jeśli więc masz nowych pracowników lub pracowników w trakcie szkolenia, daj im papierowy podręcznik szkoleniowy w profesjonalnym, markowym folderze prezentacyjnym. Może się okazać, że poradzą sobie z nową rolą o wiele szybciej niż w przypadku czysto cyfrowego programu szkoleniowego.

4. Narzędzia sprzedaży

Posiadanie broszury produktowej lub ulotki to świetna sprawa. Ma to jednak swoje wady.

Gdy dodajesz nowe linie produktów lub zmieniasz ceny - a nawet gdy wprowadzasz ofertę ograniczoną czasowo - drukowanie nowych ulotek i broszur staje się kosztownym kłopotem.

Ale dzięki folderowi prezentacyjnemu można łatwo wsunąć nowe wkładki, aby utrzymać aktualność oferty (za ułamek kosztów).

Każdy pakiet sprzedażowy można nawet spersonalizować, dostosowując go do potrzeb potencjalnych klientów za pomocą różnych wkładek, co sprawia, że jest to doskonałe narzędzie towarzyszące prezentacji handlowej.

5. Pakiety informacyjne

W niektórych branżach lub sytuacjach - takich jak zawody medyczne lub branża nieruchomości - jest absolutnie konieczne, aby ogromne ilości informacji mogły być przechowywane w sposób uporządkowany i przechowywane razem.

Kiedy pacjenci potrzebują swojej dokumentacji medycznej (lub osoby kupujące dom muszą przestudiować dokumenty prawne), potrzebują sposobu, aby przechowywać ważne materiały w jednym miejscu, a także utrzymywać je w porządku i chronić.

Profesjonalnie wydrukowana i opatrzona marką teczka ofertowa stanowi idealne rozwiązanie do przechowywania wszystkich tego rodzaju dokumentów w sposób bezpieczny i uporządkowany, a także daje klientom fizyczną pewność, że znajdują się w bezpiecznych, kompetentnych i profesjonalnych rękach.

Wskazówki dotyczące projektu folderu prezentacyjnego

Do codziennej pracy biurowej może być potrzebny tylko stosunkowo prosty projekt folderu.

Ale jeśli planujesz użyć folderu, aby przekonać klienta biznesowego, prawdopodobnie będziesz potrzebował kilku dodatkowych elementów, aby nadać mu profesjonalny charakter: rzeczy takie jak laminacja, bardzo gruby papier lub karta, lub wysokiej jakości kolory i logo marki.

Wręczając dobrze zaprojektowaną, markową teczkę, automatycznie robisz lepsze pierwsze wrażenie. A to oznacza, że Twoi klienci z większym prawdopodobieństwem poświęcą Twoim materiałom uwagę, na którą zasługują (i zatrzymają folder na dłużej!).

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości druku folderów prezentacyjnych:

Każdy folder powinien:
- Określać, kim jesteś lub co prezentujesz
- Zachęcić czytelnika do zajrzenia do środka
- Kierować czytelnika do ważnych informacji kontaktowych
- spełniać wymogi prawne (takie jak prawo autorskie).

 

Aby uzyskać dodatkowy, profesjonalny akcent, możesz dodać:
- Laminowanie do zewnętrznej okładki. Drukowanie ciemnych kolorów wzdłuż zagięć może powodować pękanie - dlatego unikaj laminowania po wewnętrznej stronie, jeśli kolory folderu są ciemne.
- Szczeliny na kieszeni do przechowywania wizytówek
- Foliowanie, punktowe UV, lub tłoczenie logo lub innych elementów projektu.
 

Przy projektowaniu folderu należy zawsze:
- Używać szablonu projektu folderu o odpowiednim rozmiarze
- Projektować w profilu kolorów CMYK
- Stosować kolory markowe i uzupełniające
- Trzymaj wszystkie ważne informacje w odległości 5 mm od krawędzi folderu i wykrojników
- Wszystkie teksty powinny mieć wielkość 7pt lub większą (dla czytelności)
- Używaj obrazów wysokiej jakości w rozdzielczości 300dpi - unikaj obrazów zapisanych z Internetu, ponieważ nie będą one miały takiej jakości i rozdzielczości, jakiej potrzebujesz, aby wyglądały jak najlepiej w druku.
- Przeczytaj cały tekst pod kątem gramatyki, ortografii i przejrzystości.