• Piątek, 19 kwietnia 2024

5 postanowień noworocznych dla małych firm, jak zbliżyć się do swoich klientów

Czy podjąłeś już jakieś postanowienie noworoczne? Zazwyczaj postanowienia noworoczne obejmują utratę wagi, zorganizowanie się oraz utrzymanie dobrej kondycji i zdrowia. Dość często robimy je z powodów osobistych - ale jak wielu z nas robi je z powodów biznesowych.

Postanowienia biznesowe koncentrowałyby się wokół tego, by wydawać mniej, zarabiać więcej i sprawić, by czas spędzany w pracy był bardziej ekscytujący i zajmujący. Patrząc z nadzieją na nowy rok i prowadzenie małej firmy w 2013 roku, zastanów się, jakie postanowienia możesz dostosować do swojego planu marketingowego, które przyniosą Ci największe korzyści finansowe i poprawią Twoje samopoczucie w biznesie.

Budowanie lepszych relacji z klientami będzie kluczowym elementem w 2013 roku, więc oto 5 postanowień dotyczących budowania relacji w małych firmach na rok 2013, które, miejmy nadzieję, zainspirują Cię do wymyślenia czegoś dla siebie.

1: Bądź bardziej osobisty.
Przysłowie mówi: "Ludzie kupują od ludzi". Im bardziej osobiste relacje nawiążesz ze swoimi klientami, tym większa szansa, że kupią oni od Ciebie, a nie od kogoś innego. Wpisy na blogu, biuletyny, tweety i posty na Facebooku to tylko nośniki informacji. Bardziej osobiste podejście do klienta pomoże, dlaczego nie zadzwonić do niego, zamiast prowadzić całą korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeśli czas nie jest problemem, to rozmowa telefoniczna naprawdę zapewnia bardziej osobiste podejście.

2: Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych.
Zwiększ swoją obecność na Facebooku, dodając własne zakładki/stronę, aby pomóc w powiększaniu bazy fanów. Jeśli chodzi o interakcję z odbiorcami, zobowiązuj się do publikowania przynajmniej dwa razy dziennie postów zarówno na Facebooku, jak i na Twitterze. W nowym roku należy również opracować plan wykorzystania LinkedIn. Załóż kanał na YouTube i dodawaj odpowiednie filmy. Mówi się, że "obraz mówi 1000 słów", więc pokazanie siebie i swojej firmy pomaga nadać twarz marce i personalizować organizację.
Jeśli angażujesz się w media społecznościowe w celach biznesowych, bardzo łatwo jest pozwolić, aby przeniosły się one na Twoje życie osobiste. Wszyscy byliśmy tam, gdzie angażowaliśmy się w kontakty z klientami na Facebooku, a potem ukradkiem zaglądaliśmy na własną stronę na Facebooku, gdzie znajdowaliśmy posty znajomych tak interesujące, że traciliśmy godzinę na przeglądanie ich postów i innych. Wykorzystaj swój czas w mediach społecznościowych bardziej efektywnie, przed odpaleniem biznesowej strony na Facebooku, mieć określony pomysł, dlaczego tam jesteś i co trzeba osiągnąć w wizycie, to bardzo łatwo się rozproszyć, a to może tylko prowadzić do marnowania czasu przeglądania.

2: Bądź mniej samolubny.
Nie chodzi tylko o mnie, mnie, mnie. Nie podrzucaj klientom informacji o swojej organizacji, lepiej byłoby pozwolić im poznać swoją. Po prostu pytaj, dowiaduj się, co robią Twoi klienci, w jakich wydarzeniach uczestniczą, na jakich targach się wystawiają. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to z pewnością ogromną korzyścią byłoby spotkanie się z klientami twarzą w twarz. Istnieje prawdopodobieństwo, że w tych wydarzeniach weźmie udział więcej potencjalnych klientów, być może z podobnej branży, więc wykorzystaj tę okazję, aby przyciągnąć więcej nowych firm.

4: Zwiększ liczbę referencji od klientów
Słowo z ust jest dla Ciebie nieocenione - to darmowa reklama, a klient, który dobrowolnie poleca Twoje usługi innym, jest niezwykle cenny. Jeśli są zadowoleni z produktów i usług, poproś ich, aby napisali o tym na Twitterze lub polubili Twoją stronę na Facebooku. Jeśli uda Ci się ich zachęcić do "polecenia" Twojej firmy na ich prywatnej stronie na Facebooku, pomoże Ci to dotrzeć do potencjalnych klientów, o których istnieniu nawet nie wiedziałeś. W ten sposób można dotrzeć z marką do znacznie szerszego grona odbiorców.

5: Pytaj o opinie.
Jest tak wiele powodów, dla których klient decyduje się na zakup u Ciebie, jest też cała lista innych powodów, dla których decyduje się na ponowny zakup lub jego brak w przyszłości. Uzyskanie opinii klientów na temat ich doświadczeń związanych z zakupami ma kluczowe znaczenie dla poprawy sposobu prowadzenia działalności, a przede wszystkim dla udoskonalenia metod, dzięki którym klienci będą do nas stale powracać. Wszystkie uwagi klientów są ważne, nie wszystkie można wprowadzić w życie, ale klient widzi Twoją firmę i organizację z ich punktu widzenia, a taki wgląd pozwala na wprowadzenie zmian i udoskonalenie metod, aby nie powtarzały się one w przypadku tego samego klienta lub innych. Każda informacja zwrotna jest dobra dla biznesu.

Ponieważ biznes w 2013 r. staje się jeszcze bardziej konkurencyjny, bardziej osobiste podejście pomoże Twojej firmie i organizacji wyróżnić się na tle innych, a im bardziej jesteś przyjazny dla swoich klientów, tym większe prawdopodobieństwo, że będą od Ciebie kupować.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, zajmującym się promowaniem biznesu i budowaniem marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk