Dla ogromnej liczby firm rok 2020 był najtrudniejszy do przetrwania. Ponieważ ludzie zamykali się w domach i uciekali do rozwiązań internetowych, tradycyjne firmy, które nie były w stanie szybko dostosować swojej strategii, traciły konsumentów na rzecz sklepów internetowych. Jednak teraz sytuacja powoli się poprawia, ponieważ państwa rozluźniają niektóre przepisy i pozwalają tradycyjnym firmom na ponowne otwarcie.
Jeśli Ty również planujesz ponowne otwarcie swojego biznesu lub już otworzyłeś drzwi, musisz myśleć o strategiach, aby odzyskać klientów. Sprawdź te pomysły, aby dać światu znać, że Twoja firma jest z powrotem.
- Poinformuj swoich klientów o sposobie czyszczenia
Wielu klientów nadal ostrożnie podchodzi do odwiedzania sklepów fizycznych. Dlatego też Twoje działania marketingowe muszą obejmować strategie zachęcające ich do powrotu. Mając na uwadze obecny niepokój związany z wirusem COVID-19, konieczne jest utrzymywanie sklepu w czystości i przestrzeganie wytycznych dotyczących zdrowia publicznego. Pamiętaj, że jeśli klienci zobaczą w Twoim sklepie coś niehigienicznego, nie minie wiele czasu, a negatywne wrażenie rozejdzie się po sieci. A to z pewnością nie jest obraz, który chciałbyś przekazać swojej firmie. Tak więc, ściśle przestrzegaj wytycznych wydanych przez CDC i stanowy departament zdrowia, i niech Twoi klienci wiedzą, że to robisz. Rozważ użycie dużych tablic informacyjnych i stojaków, na których wyraźnie wydrukowane są szczegóły Twojego reżimu czyszczenia. Dzięki temu Twoi klienci będą pewni, że robisz wszystko, aby uchronić ich przed wirusem.- Informuj, jeśli coś się zmieniło
Nowa normalność" przyniosła zmiany niemal we wszystkim, co wiąże się z fizycznymi sklepami, dlatego Twoi klienci nie będą zaskoczeni, jeśli Twoja firma zrobi coś podobnego. Najważniejszą rzeczą jest jednak jasne zakomunikowanie tych zmian swoim klientom. Stwórz banery i oznakowanie, aby poinformować ich o zmianach. Warto wspomnieć między innymi o maksymalnej liczbie osób, które mogą przebywać w sklepie w danym momencie, o tym, czy akceptowane są tylko transakcje elektroniczne, czy też nie, o godzinach otwarcia dla seniorów. Wprowadzanie zmian w czasach niepewności jest absolutnie normalne. Ale jeśli nie poinformujesz o nich swoich klientów, mogą oni założyć, że twój biznes nadal działa tak samo, jak w sytuacji sprzed wprowadzenia systemu COVID, co może skłonić ich do pójścia gdzie indziej.W dzisiejszych czasach wielu klientów może poszukiwać możliwości zatrudnienia i dlatego to oni jako pierwsi zauważą, że ceny wzrosły. Tak więc, dlaczego nie zapewnić specjalne oferty i zaoferować zniżki, gdzie to możliwe? W ten sposób automatycznie zwiększysz liczbę klientów, a jednocześnie pomożesz im zaoszczędzić. Jeśli już zrobiłeś coś podobnego lub myślisz o zrobieniu tego, skontaktuj się z renomowaną firmą poligraficzną już dziś, aby uzyskać innowacyjne, przyciągające wzrok pomysły na komunikowanie klientom swoich ofert za pomocą materiałów drukowanych.- Wykorzystaj punkty styku z klientem
Niezależnie od tego, czy Twoja firma sprzedaje produkty/usługi zarówno offline, jak i online, czy tylko online, pamiętaj o wykorzystaniu punktów kontaktu z klientem, aby poinformować swoich obecnych klientów o ponownym otwarciu drzwi. Jeśli sprzedajesz produkty/usługi online, upewnij się, że każdy e-mail z potwierdzeniem zawiera tę wiadomość. Jeśli masz przedstawicieli obsługi klienta, poproś ich, aby poinformowali każdego dzwoniącego o planach ponownego otwarcia.Uwagi końcoweOprócz rozpowszechniania informacji, pamiętaj, aby nagrodzić swoich lojalnych klientów, którzy kupowali w Twojej firmie podczas ograniczeń. Pomyśl o unikalnych metodach podziękowania im za ich stały patronat za pomocą znaków i banerów, jednocześnie informując ich o planach ponownego otwarcia. Podczas gdy obecny czas jest pełen niepewności, wyżej wymienione sposoby powinny pomóc Twojej firmie odzyskać utraconych klientów w ciepły i zdrowy sposób.
Inne posty na blogu, które mogą Ci się spodobać.
- Dlaczego Twoja firma powinna umieścić znaki COVID-19
- Dlaczego warto korzystać z bezpośredniego druku pocztowego, aby dotrzeć do konsumentów podczas COVID-19?
- Jak artykuły promocyjne mogą tchnąć nowe życie w Twój biznes