• Sobota, 16 października 2021

Jakie narzędzia warto stosować w marketingu internetowym?

Prognozuje się, że do 2020 roku 80% komunikatów marketingowych będzie realizowanych drogą elektroniczną, a w tym ponad 60% wykorzystywać będzie Internet i telewizję cyfrową. Te cyfry pokazują niezwykły potencjał marketingu internetowego, który wciąż raczkuje w Polsce. Jakie zatem zastosować narzędzia, aby realizowany przez firmę marketing internetowy był najskuteczniejszy?

Mnogość narzędzi związanych z marketingiem internetowym jest olbrzymia. Z powodzeniem wykorzystują one metody znane i stosowane w tradycyjnych formach reklamy, jak i te najnowsze, których rozwój umożliwiło dopiero powstanie Internetu.

Generalnie narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym można podzielić na grupy, które charakteryzują się podobnymi zasadami działania. Należą do nich: wyszukiwarki, e-mail marketing, reklama graficzna, media społecznościowe, marketing afiliacyjny i inne. Poniżej podane narzędzia z pewnością nie wyczerpują wszystkich sposobów marketingu internetowego, ale odnoszą się do jego najbardziej popularnych instrumentów.

Wyszukiwarki internetowe

Najpopularniejszą wyszukiwarką posiadającą dominującą pozycję na polskim rynku jest Google. To on dyktuje warunki, na jakich wyszukiwane są poszczególne informacje stanowiące odpowiedzi na pytania zadane przez internautów. Aby znaleźć się na czołowych miejscach wyników – często zwanych TOP10, należy mieć zoptymalizowaną pod względem SEO stronę czy odpowiednią ilość linków sponsorowanych.

E-mail marketing

Posiadając bazę danych klientów oraz tzw. leadów można rozpocząć przesyłanie informacji o prowadzonej przez siebie działalności. Warto w takim wypadku nie skupiać się wyłącznie na klasycznym kontekście reklamowym, ale także dodać od siebie treści, które odbiorca uzna za interesujące, ważne i niekomercyjne. Doskonałymi narzędziami w tym sektorze są newslettery, autorespondery oraz reklama w e-mailach.

online marketing

Reklama graficzna w Internecie

Grafika, obrazki czy filmy to zapożyczone z tradycyjnej reklamy elementy, które doskonale sprawdzają się także w wydaniu internetowym. Wszelkiego rodzaju bandery i bilboardy, boxy, okienka pop-up, scrolle oraz inne elementy graficzne, podobnie jak w tradycyjnym marketingu, świetnie przekazują komunikat reklamowy.

Siła mediów społecznościowych

Doskonałym środkiem do rozprzestrzeniania komunikatu reklamowego są media społecznościowe. Błyskawicznie rozchodzący się viral marketing, prowadzenie blogów czy profili na facebooku, naszej klasie, twisterze czy innych to sposoby na przekazywanie informacji i podtrzymywanie zainteresowania potencjalnych klientów.

Marketing afiliacyjny – nowy sposób na zwiększenie dochodów

Ciekawym rozwiązaniem jest również marketing afiliacyjny – czyli innymi słowy bardzo popularne programy partnerskie. Zdecydowanie jest to element, który pojawił się po raz pierwszy w Internecie i znajduje uznanie coraz większej ilości internautów. Promowanie własnych produktów czy usług oraz rozprzestrzenianie możliwości szerokiej sprzedaży pozwala zwiększyć potencjalną liczbę klientów.

Inne narzędzia marketingu internetowego

Promowanie własnej działalności w necie możliwe jest także poprzez zastosowanie innych sposobów, które wykorzystują między innymi takie narzędzia jak wszelkiego typu porównywarki, aukcje, ogłoszenia, zakupy grupowe czy buzz marketing.

Internet daje niezwykle dużo możliwości zaistnienia. Co ciekawe, marketing internetowy sprawia, że zarówno wielcy przedsiębiorcy, jak i małe firmy mają podobne szanse na skuteczną reklamę w sieci. Ten rodzaj marketingu nie wymusza generowanie ogromnych nakładów, ale za to bardzo promuje pomysłowość oraz nieszablonowość działań.