• Piątek, 19 kwietnia 2024

Co mówisz w mediach społecznościowych?

Większość firm dużych i małych korzysta teraz z mediów społecznościowych w ramach swojej strategii marketingowej. W przeważającej części, większe firmy z większymi budżetami są coraz to prawo, ale dla małej firmy, to jest wyzwanie, aby wiedzieć, jak korzystać z narzędzi. To będzie się znacznie różnić w zależności od zamierzonej publiczności, ale istnieje kluczowa zasada, że trzeba śledzić, sieci.

Jeśli kiedykolwiek uczestniczyłeś w śniadaniu biznesowym lub lunchu grupy, będziesz wiedział, co mam na myśli. Chodzi o zdobycie zaufania poprzez budowanie pozytywnych relacji. Ręce w dół najlepszą formą marketingu jest słowo z ust, nic, co robisz nie pokona osobistej rekomendacji. Social media marketing jest wzdłuż tej linii, akcji rzeczy, które klient byłby zainteresowany w i będą chcieli słuchać. Mogą podzielić się tą informacją z przyjaciółmi, a następnie ich przyjaciele chcą słuchać i tak dalej.

Jeśli Twoja firma jest specyficzna dla lokalnego obszaru, spróbuj zaoferować informacje, które są bardziej osobiste, informacje, które nie mogą być ogólnie znalezione na innych stronach biznesowych. Jest bardziej prawdopodobne, że masz wiedzę lokalną z pierwszej ręki, co może być bardzo interesujące dla potencjalnych klientów. Na przykład "West Coast Surf Shop" z siedzibą w Abersoch, północna Walia; zapewniają codzienne tweety i posty na Facebooku, które są poświęcone lokalnej pogody i warunków surfowania. Postom zawsze towarzyszą zdjęcia wykonane wczesnym rankiem i wczesnym wieczorem, które dostarczają istotnych informacji dla każdego, kto planuje surfować w okolicy. Zawierają one również subtelne "wezwanie do działania", którym jest link do ich strony internetowej w celu uzyskania dalszych informacji. Z tylko jeden na osiem postów dostosowanych do pozycji dostępnych w ich sklepie, to jest bardziej z "ps" lub "przy okazji" wzmianek o sprzedaży produktów w ofercie, a nie typowy agresywny marketing sprzedaży bezpośredniej. Bycie bardziej zrelaksowanym w podejściu do mediów społecznościowych jako narzędzia sprzedaży sprawia, że jest ono o wiele bardziej skuteczne.

Dążysz do bycia autorytetem w tematach, które otaczają Twoją firmę, więc ludzie szanują Cię i z zadowoleniem przyjmują Twoje rady i wiedzę.

To może być nieco bardziej skomplikowane w kontekście B2B, ale nadal masz bogatą wiedzę na temat swojej branży, którą możesz przekazać. Ludzie, którzy śledzą firmę B2B na mediach społecznościowych, są nadal ludźmi, nawet jeśli śledzą Cię pod szyldem swojego pracodawcy. Tak więc zaangażowanie w kontekście B2B jest nadal konwersacyjne, być może bardziej chodzi o przekazywanie informacji branżowych lub nowości. Powinno to dotyczyć branży, w której działasz i być silnie związane z tym, co robisz. General Electric odnoszą sukcesy w mediach społecznościowych dzięki zabawnym, edukacyjnym i informacyjnym postom. Dzielą się wiadomościami na temat wynalazków lub wynalazców stojących za popularnymi produktami gospodarstwa domowego, ale w nieformalny, lekki sposób.

Oto przykład tweeta GE, który dzieli się interesującymi informacjami o tym, co dzieje się wewnątrz silnika odrzutowego. Ponieważ ich odbiorcy są w większości inżynierami, jest to bardzo istotna treść związana z działalnością GE, ale nie oparta na sprzedaży.

Najważniejszą rzeczą, której należy unikać, jest opowiadanie ludziom o swoich produktach przez cały dzień. Media społecznościowe to nie kanał zakupowy! Ludzie wyłączą się lub nawet ukryją Cię ze swojego kanału, jeśli będziesz ich bombardować wiadomościami o sprzedaży swojego produktu lub usługi. Jeśli wprowadzasz coś nowego, to może to być właściwe, w zależności od tego, jak sobie z tym poradzisz. Zdejmij kapelusz sprzedawcy i mów o tym tak, jakbyś tłumaczył to koledze lub po prostu powiedz "oto nowa rzecz, sprawdź to". Podobnie, jeśli masz sprzedaż na wtedy może to być OK, być może podkreślając konkretny produkt, ale nie, jeśli masz częste wyprzedaże lub jesteś firm rabatowych. Na mediach społecznościowych, ludzie lubią posty informacyjne, ale jeśli można zrobić to zabawa też wtedy może być na do zwycięzcy.

Humor jest doskonałym narzędziem sprzedaży. Sprawia, że ludzie czują się swobodnie, co pomaga im połączyć się z tobą, a następnie z twoją marką. Nie mówię tu o opowiadaniu komunałów, "Co jest brązowe i lepkie?" ma dość niszową publiczność. Sarkastyczny sarkazm może działać naprawdę dobrze w zależności od klientów, ale nie wymuszaj czegoś, twój ton w mediach społecznościowych powinien odzwierciedlać cię w życiu, ponieważ budujesz tożsamość online, do której ludzie mogą się odnieść. Meme's są tutaj świetnym narzędziem (obrazki z tekstem lub cytatami), a obraz w poście otrzyma znacznie większe zaangażowanie niż zwykły tekst. Pozostawanie pozytywnym jest ogólnie ważne. Nie musisz komentować ani udostępniać rzeczy, których nie lubisz; możesz po prostu skupić się na rzeczach, które odzwierciedlają Twoje zainteresowania i perspektywę, promując przyjazną naturę.

Co najważniejsze, nie ma potrzeby na boisko sprzedaży tutaj, być sobą, ponieważ jest to Twoja osobowość Twoja sprzedaż na social media.

Jeśli uznałeś to za przydatne, spójrz na nasz artykuł o tym, czego nie mówić w "Strzeż się anty-społecznych mediów".

Lisa Cooper

Lisa Cooper jest fotografem i autorką tekstów marketingowych pracującą dla Print-Print Limited, zajmującej się promowaniem biznesu i budowaniem marki poprzez wysokiej jakości marketing drukowany.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją małej firmy, skontaktuj się z nami info@print-print.co.uk