• Piątek, 26 kwietnia 2024

10 powodów, dla których warto korzystać z marketingu pocztówkowego

Pocztówki nie są przeznaczone wyłącznie do wysyłania wiadomości świątecznych. Małe firmy mogą z powodzeniem korzystać z marketingu pocztówkowego, rozprzestrzeniając oszczędny przekaz daleko i szeroko. Istnieje wiele korzyści płynących z używania pocztówek w kampaniach marketingowych Twojej firmy, oto 10 najważniejszych z nich:

1- Natychmiastowe oddziaływanie
Pocztówki nie wymagają otwierania, aby zostały przeczytane. Odbiorca zobaczy Twoją wiadomość już po wzięciu jej do ręki, co eliminuje ryzyko, że trafi ona prosto do kosza.

2- Duża widoczność
Ponieważ wiadomość znajduje się w widocznym miejscu, zostanie zauważona w drodze do miejsca przeznaczenia pocztówki, a jeśli zostanie zachowana, będzie łatwo odczytana przez odwiedzających. Wykorzystaj silny branding i wizualizacje, aby stworzyć coś, co ludzie będą chcieli zatrzymać.

3- Wiadomości są krótkie i wyraźne
W przeciwieństwie do niektórych drukowanych materiałów marketingowych, takich jak składane ulotki czy broszury, pocztówki świetnie nadają się do przekazywania krótkich, śmiałych komunikatów z silnym wezwaniem do działania. Przekaz powinien być krótki i zwięzły, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Unikaj długich zdań, które wystawiają na próbę koncentrację.

4- Mocna, odporna karta
Ulotki mogą być narażone na uszkodzenia w zwykłej poczcie, a nawet podczas zrzucania ulotek. Deszcz, skrzynki na listy i niewłaściwe obchodzenie się z ulotkami mogą sprawić, że wiadomość nie będzie wyglądać tak profesjonalnie, jak tego oczekujesz. Mocna karta jest w stanie wytrzymać większość wyzwań, z którymi musi się zmierzyć w drodze do odbiorcy.

5- Efektywność kosztowa
Pocztówki to oszczędny sposób na reklamę. Są tańsze w druku i mniej czasochłonne w obróbce niż tradycyjne przesyłki w kopertach, zwłaszcza jeśli podczas projektowania grafiki korzystasz z usługi Royal Mail Printed Postage Impressions.

6- Prosty design
Samodzielne stworzenie pocztówki jest łatwiejsze niż w przypadku większości innych formatów, takich jak składane ulotki. Jeśli zlecisz to profesjonalnemu projektantowi, czas poświęcony na to zadanie również obniży koszty. Aby projekt przyciągał wzrok, skup się na budowaniu marki i wizualizacji, a nie na treści.

7 - Sprawdzają się niezależnie od tego, co sprzedajesz
Nie ma takiej potrzeby biznesowej, która nie mogłaby skorzystać z marketingu pocztówkowego, niezależnie od tego, czy chodzi o usługi, czy produkty - wszystko zależy od tego, jaki przekaz chcesz przekazać. Upewnij się, że jest ona warta przeczytania i zachęca do działania. Mogą to być wiadomości, informacje lub oferta, ale muszą one mieć wartość dla konkretnej grupy odbiorców.

8- Napędzaj ruch w sieci
Pocztówki doskonale nadają się do wysyłania krótkich wiadomości, których celem jest zachęcenie ludzi do wejścia na Twoją stronę internetową lub kanały mediów społecznościowych. Możesz dotrzeć do ludzi, aby zaangażować nowych zwolenników za pomocą ofert i konkursów, jeśli polubią Twoją stronę firmową.

9- Przypomnienia informacyjne
W zależności od organizacji, możesz wykorzystać je do przekazywania przydatnych informacji, takich jak daty wydarzeń, przewodniki po procesach lub ważne kontakty. Zachęci to pracowników do przypinania karteczek do tablicy lub na lodówkę w celu przypomnienia o nich. Kartę można nawet przekształcić w bilet lub rabat do zrealizowania w sklepie.

10- Silne powroty
Przy odpowiednim przekazie można uzyskać dobry zwrot z inwestycji w druk. Ze względu na niższe nakłady i łatwość przetwarzania, koszty mogą się dość szybko zwrócić. Wykorzystanie kodów, które można zrealizować, pomoże śledzić sukcesy w przyszłych kampaniach.

Jeśli uznałeś to za przydatne, zapoznaj się z naszym artykułem "Jak włączyć druk do kampanii marketingowych".
Lisa Cooper

Lisa Cooper jest fotografem i specjalistą ds. marketingu pracującym dla firmy Print-Print Limited, zajmującej się promowaniem biznesu i budowaniem marki poprzez wysokiej jakości marketing drukowany.

Jeśli jesteś zainteresowany promocją małych firm, skontaktuj się z nami info@print-print.co.uk