• Piątek, 19 kwietnia 2024

Czy Twoja firma potrzebuje nowego logo?

Szum wokół Yahoo miesięczny roll out jego nowego ID korporacyjnego nabiera tempa, widzowie mogą zobaczyć inne logo codziennie przez 30 dni, pozwalając im komentować rozwój sytuacji.

Ten rozwój może mieć zastanawiasz się, czy Twoja firma jest gotowa na nowy projekt, zbyt. W końcu logo jest publiczną twarzą Twojej firmy. Jeśli nie reprezentuje ono istoty Twojej firmy, nadszedł czas na zmianę.

"W ciągu ostatniego roku w Yahoo! pojawiło się nowe poczucie celu i postępu, i chcemy, aby wszystko, co robimy, odzwierciedlało tego ducha innowacji. Podczas gdy firma szybko ewoluuje, nasze logo - esencja naszej marki - również powinno." skomentowała Kathy Savitt, dyrektor ds. marketingu

Zobacz codzienne logo tutaj:
http://yahoo.tumblr.com/post/57582020969/kicking-off-30-days-of-change

Istnieje kilka wskaźników, że mała firma potrzebuje nowego logo. Oto pięć oznak, że nadszedł czas, aby popracować nad nowym projektem:

1. Twoje logo nie dostosowuje się dobrze do nowoczesnych mediów.
Jeśli Twoje logo zostało zaprojektowane lata temu dla Twojego sklepu, może nie działać dobrze na stronie internetowej lub na platformach mediów społecznościowych. Być może świetnie wyglądało na szyldzie lub w reklamie Yellow Pages, ale dzisiejsze firmy muszą promować się na wiele nowych sposobów. Ważne jest, aby Twoje logo działało na kilku nośnikach.
Powinieneś zadać sobie następujące pytania: Czy logo może być powiększone lub pomniejszone i nadal będzie czytelne? Czy dobrze wygląda w czerni i bieli? Czy można z niego stworzyć ikonę? Czy jest to atrakcyjny przycisk dla aplikacji mobilnej? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań jest przecząca, być może nadszedł czas na nowy projekt logo.

2.Twoje logo nie reprezentuje Twojego obecnego biznesu?
Z biegiem czasu, Twój biznes prawdopodobnie ewoluował. Nierzadko przedsiębiorcy zaczynają od jednego produktu lub usługi, a następnie rozwijają się i różnicują w coś zupełnie innego. Jeśli Twoje logo nie odzwierciedla tego, co obecnie oferujesz, czas na rebranding.
Twoje logo nie powinno być związane z tym, gdzie Twoja firma była w przeszłości. Powinno być inspirujące i oddawać istotę Twojej firmy dzisiaj, jak również to, gdzie zmierzasz w przyszłości.

3. Twoje logo było projektem typu "zrób to sam"?
Jeśli sam, przyjaciel lub członek rodziny stworzył logo Twojej firmy, to być może nadszedł czas, aby wkroczył profesjonalista.

Firmy, takie jak Apple, stały się bardzo udane, częściowo dzięki ich naciskowi na projektowanie. W wyniku tego nasz świat zwiększył swoje oczekiwania w stosunku do wzornictwa. Jeśli nie otrzymujesz komplementów na temat swojego logo, prawdopodobnie wymaga ono przeprojektowania.
?
4. Twoje logo nie jest tak atrakcyjne jak konkurencji.
Zawsze patrz na projekty logo swoich konkurentów. Jeśli ich logo wygląda bardziej atrakcyjnie, może to oznaczać, że Twoje potrzebuje aktualizacji lub całkowitej zmiany. Jeśli nie masz pewności co do ich logo, porównaj swoją obecność w mediach społecznościowych z konkurencją. Jeśli mają więcej fanów i zwolenników, może to być czas na nowy projekt.


5. Twoje logo jest zbyt skomplikowane. Rosnący trend w logo jest w kierunku uproszczenia w projektowaniu. Gradienty i drop shadows były popularne w logotypach szczególnie w latach 80-tych, ale te techniki zaczynają wyglądać na przestarzałe. Ponadto, będą one trudne do przetłumaczenia na niektóre media.

Zamiast tego wybierz prosty projekt logo, który wykorzystuje nie więcej niż trzy kolory. Jednym ze wskaźników, że Twoje logo jest proste i skuteczne, jest to, że może być używane w przezroczystej formie jako tło i nadal być rozpoznawalne.

Nigdy nie lekceważ wpływu dobrego projektu logo, to Twoja marka, daj swoim klientom coś, co jest niezapomniane i że będą łatwo rozpoznać następnym razem, gdy go zobaczą. 99% wszystkich pierwszych wrażeń na temat firmy lub organizacji jest ustalane, gdy ktoś widzi logo po raz pierwszy. Ważne jest, abyś zrobił to dobrze.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk