• Piątek, 29 marca 2024

Wskazówki dotyczące budowania wiarygodności biznesowej

Twoi klienci nie kupują od Twojej firmy, oni kupują od kogoś, kogo znają i komu ufają: od Ciebie. W miarę jak powtarzający się klienci poznają Cię coraz lepiej, ich opór spada, a wrażliwość na cenę przestaje być problemem. Jak jednak przejść od pierwszego kontaktu z nowym klientem do statusu zaufanego powiernika? Oto siedem kroków do wiarygodności, którymi możesz się kierować:

Poznaj swoje podstawowe wartości
Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o budowaniu wiarygodności, musisz wiedzieć, jakie są Twoje podstawowe wartości. Nie tylko wartości biznesowe, ale także osobiste. Upewnij się, że Twoja działalność jest zgodna z Twoimi wartościami osobistymi, w przeciwnym razie nigdy nie będziesz autentyczny w swoich działaniach, a wszelkie szanse na wiarygodność znikną przez okno.
Kiedy już wiesz, o co ci chodzi, przeszkol wszystkich, którzy reprezentują twój biznes, w tym rodzinę i przyjaciół, aby przestrzegali tych wartości.

Skup się na tym, co jest ważne
Teraz, gdy już znasz swoje wartości, usuń wszystkie działania biznesowe, które ich nie wspierają i zastąp je tymi, które je wspierają. Jeśli zależy Ci na odpowiedzialności społecznej, przyjrzyj się programom recyklingu, wesprzyj lokalną sprawę lub zaoferuj jakiś rodzaj stypendium. Nie oznacza to, że należy ignorować wynik końcowy, po prostu znajdź sposoby, aby dać coś od siebie.
Nawet jeśli wszystko kręci się wokół zysku, oceń swoje systemy i procesy biznesowe, aby upewnić się, że nie idziesz na skróty. Jeśli chcesz być wiarygodny, musisz stawiać klienta na pierwszym miejscu, a to oznacza przedkładanie jakości i obsługi nad zysk.

Przekazuj informacje o swoich ideałach
Wykonałeś już ciężką pracę nad sobą i swoim biznesem, więc teraz nadszedł czas, aby o tym głośno powiedzieć. Upewnij się, że Twoi obecni klienci wiedzą o wprowadzonych zmianach, a także podziel się swoimi doświadczeniami z dostawcami, klientami i potencjalnymi klientami.
Zaangażowanie się w rozmowy na temat najlepszych praktyk w Twojej branży pokazuje, że poważnie myślisz o byciu w czołówce, nawet jeśli jeszcze tam nie jesteś.

Mierz swoje postępy
Określ swoje kluczowe wskaźniki efektywności, śledź i dziel się swoimi postępami w ich realizacji. Mów o sytuacjach, w których nie wszystko idzie zgodnie z planem i o tym, jak zamierzasz naprawić błędy lub zapobiec powtórzeniu się tej samej sytuacji. Przejrzystość i szczerość w kwestii błędów może zbudować taką samą wiarygodność, jak dobra obsługa klienta.

Angażuj się w dialog
Nie bądź marketingowcem nadawczym. Zamiast tego korzystaj z mediów społecznościowych i kanałów interaktywnych, aby angażować swoich klientów i potencjalnych klientów w dialog. Słuchając dowiesz się więcej niż krzycząc, a ponadto przekonasz się, że ludzie lepiej reagują na Twoje wypowiedzi, jeśli poświęciłeś czas, aby dowiedzieć się, co chcą usłyszeć.

Zostań ekspertem
Jeśli zrobiłeś wszystko do tego momentu, powinieneś regularnie odpowiadać na pytania dotyczące Twojej firmy i branży. Wszystko co musisz teraz zrobić to zebrać te pytania i odpowiedzi i wykorzystać te informacje do dostarczenia wartościowej darmowej treści dla użytkowników. Niezależnie od tego, czy jesteś stałym bywalcem forów, blogerem, Tweeterem czy ikoną Facebooka, dzieląc się swoją wiedzą swobodnie zyskasz wiarygodność.
Pójdź o krok dalej i napisz książkę. Masz już wiedzę, wszystko co musisz zrobić to ułożyć ją w logiczny format. Możesz rozdać książkę lub sprzedać ją za pośrednictwem stron takich jak Amazon, a ty masz status autora. Możesz wygłaszać pogadanki dla lokalnych grup, oferować swoje opinie w lokalnym radiu lub prowadzić kampanię - wszystkie te działania podnoszą Twój profil.

Spełniaj własne oczekiwania
W tym momencie zatoczyłeś pełne koło. Zbudowałeś już swoją wiarygodność, czas sprawdzić siebie. Czy te wartości nadal mają sens? Czy prowadzisz swoje życie zgodnie z nimi?
Bo jeśli nie, jeśli nadal istnieje dychotomia pomiędzy wyznawanymi przez Ciebie wartościami a Twoim zachowaniem, to w miarę budowania wiarygodności i tworzenia profilu, wszelkie luki w Twojej zbroi zostaną obnażone. A nic nie zniszczy Twojej reputacji i nie zniweczy całej Twojej ciężkiej pracy szybciej niż bezmyślny komentarz lub dowcip. Wystarczy zapytać Geralda Ratnera.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu, skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk