• Wtorek, 16 kwietnia 2024

Sposoby na odświeżenie profilu biznesowego.

Jeśli Twoja firma ma zamiar konkurować, musisz utrzymać swoją markę na bieżąco, nie oznacza to, że musisz zmieniać styl swojego logo co 12 miesięcy, ale po prostu musisz pozostać w kontakcie z tym, co robią Twoi konkurenci, aby pozostać w grze.

Wymieniliśmy te ważne obszary, w których możesz odświeżyć swój wizerunek.

Zacznij od przyjrzenia się wszystkim swoim produktom i usługom. Czy są one nadal aktualne, czy nadal je sprzedajesz, czy może są już nieświeże? Zrób kilka badań, co jest w popytu w tych dniach, ustalić, co twój sektor rynku chce poprzez uzyskanie informacji zwrotnej od klientów - być wścibski z konkurentami, czy sprzedają coś, czego nie jesteś, co robią, które można powielić lub zrobić lepiej?

Czy klienci szukają oszczędności?, to może zaoferuj im alternatywę w postaci tańszej oferty. Czy twoi klienci wolą kupować produkty pochodzące z lokalnych źródeł, wtedy zarzuć sieć ciaśniej i zacznij promować lokalne produkty dla lokalnych ludzi.

Staraj się podążać za trendami, wykorzystuj siłę internetu, aby wyprzedzić konkurencję w sprzedaży nowego, gorącego produktu. Twitter jest genialny do gromadzenia społecznych czatów na różne tematy, nie tylko na plotki o celebrytach.

Czy Twoja marka jest spójna ze wszystkim, co robisz? Przez to rozumiemy, czy logo Twojej firmy jest takie samo na papierze firmowym, jak i na innych towarach drukowanych. Zdziwiłbyś się, jak wiele firm ma stare logo na takich przedmiotach, jak faktury, tylko dlatego, że zostały wydrukowane lata temu i jeszcze trochę ich zostało. Z punktu widzenia klienta, Twoja marka musi być spójna, dlatego lepiej wyrzuć do kosza wszystkie przedmioty, które mają przestarzały design, ponieważ to tylko osłabi Twoją markę.

Widzimy, że bardzo wiele firm zmienia swój ogólny branding o tej porze roku, może to nowy rok i świeży start. Bardziej czysty nowoczesny obraz będzie czynić cuda dla świadomości marki i pomóc zwiększyć sprzedaż, nikt nie chce być związane z firmą, która ma zmęczony stary obraz, który jest nieaktualny, to ma negatywny wpływ na to, jak ludzie postrzegają swoją firmę. Jeśli tak jest, to nadszedł czas, aby zmądrzeć.

Wyruszając na wizualnej rebrandingu nie powinny być podejmowane prawdopodobne, zawsze radzimy to jest podejmowane przez profesjonalistów. Spróbuj pójść na skróty i zrobić to samemu, (zakładając, że nie jesteś wyszkolonym grafikiem oczywiście) bez wątpienia pozostawi cię z obrazem, który może w rzeczywistości potrzebują aktualizacji w najbliższej przyszłości, nasza rada jest zrobić to raz i zrobić to poprawnie - zaoszczędzisz pieniądze w dłuższej perspektywie.

Szukaj nowych dróg dla biznesu poprzez współpracę z firmami oferującymi produkty lub usługi, które uzupełniają Twoje. Jeśli Twoja firma oferuje na przykład samochody ślubne lub ciasta weselne, to może warto porozmawiać z lokalnymi fotografami ślubnymi i spróbować nawiązać z nimi współpracę, aby uzyskać referencje. Jeśli rozmawiasz z klientami, którzy korzystają z Twoich usług ślubnych, to możesz polecić inne powiązane firmy. To nic nie kosztuje, ale im więcej polecasz innych, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą chętni do promowania Ciebie, to jest mini networking.

Musisz nadążać za duchem czasu, jeśli Twój biznes ma przetrwać.

Dean Williams

Dean Williams jest blogerem zajmującym się projektowaniem i marketingiem, pracującym dla Print-Print Limited, promującym biznes i budowanie marek poprzez wysokiej jakości marketing drukowany. Jeśli jesteś zainteresowany promocją małego biznesu to skontaktuj się z nami hello@print-print.co.uk