• Piątek, 19 kwietnia 2024

Co to jest makulatura pokonsumencka (i dlaczego ma to znaczenie)?

Chcesz być tak przyjazny dla środowiska, jak to tylko możliwe w przypadku drukowanych materiałów marketingowych, ale jeśli nie drukujesz na papierze pochodzącym w 100% z odpadów pokonsumenckich, tracisz łatwą okazję, aby stać się ekologicznym. Ten blog wyjaśnia, co to jest papier makulaturowy i dlaczego ma on znaczenie dla Twojej firmy.

Co to jest papier makulaturowy?

100% odpadów pokonsumenckich to ekologiczny materiał papierowy. Termin ten odnosi się do rodzaju papieru makulaturowego, który jest wykonany w całości z odpadów pokonsumenckich, czyli odpadów, które ludzie faktycznie wykorzystali i poddali recyklingowi, zamiast wyrzucać je na wysypiska śmieci. Odpady pokonsumenckie mogą być dowolnymi produktami papierniczymi, które zostały poddane recyklingowi z różnych przedmiotów, takich jak kartony po mleku, książki, śmieci, czasopisma i inne.

Odpady pokonsumenckie a odpady wstępne

Odpady pokonsumenckie różnią się od odpadów przedkonsumenckich. Odpady przedkonsumenckie to odpady, które nigdy nie zostały sprzedane konsumentom. Pomyśl o ścinkach papieru, które spadają na podłogę w fabryce, a następnie są ponownie wykorzystywane przez tę samą fabrykę do tworzenia kolejnych produktów.

Odpady pokonsumenckie są uważane za bardziej przyjazne środowisku niż odpady przedkonsumenckie, a oto powody, dla których tak się dzieje:

  • Fabryki zawsze szukają sposobów na maksymalne wykorzystanie materiałów, więc mało prawdopodobne jest, że wyślą jakiekolwiek materiały nadające się do recyklingu na wysypiska (w rzeczywistości wiele z nich w ogóle nie wykorzystuje odpadów przedprodukcyjnych jako materiału do recyklingu).
  • Konsumenci znacznie częściej wysyłają materiały nadające się do recyklingu na wysypiska; gdy odpady pokonsumenckie są odzyskiwane do recyklingu, nigdy nie trafiają na wysypiska.

Co oznacza wskaźnik 100%?

100%" oznacza ilość odpadów pokonsumenckich w danym materiale papierowym. W tym przypadku materiał papierowy jest w całości wykonany z odpadów pokonsumenckich. Jeśli materiał papierowy nie jest w całości wykonany z odpadów pokonsumenckich, prawdopodobnie zawiera również materiały nie nadające się do recyklingu. Dlatego właśnie papier w 100% wykonany z odpadów pokonsumenckich jest najbardziej przyjaznym dla środowiska wyborem dla wizytówek, ulotek, pocztówek i innych materiałów marketingowych.

Jakość ma znaczenie

Nie musisz rezygnować z jakości, aby wydrukować skuteczne narzędzia marketingowe na papierze w 100% z makulatury - wygląda on tak samo dobrze jak papier nie pochodzący z recyklingu. Używaj ekologicznych atramentów sojowych (które dają żywsze kolory niż atramenty ropopochodne), a możesz promować swoją firmę i nadal wywierać pozytywny wpływ na środowisko. Już dziś wydrukuj ekologiczne materiały marketingowe w promocyjnych cenach!