• Czwartek, 22 lutego 2024

Reklama zewnętrzna w XXI wieku - Co z tym zrobić?

W XXI wieku mamy dwie opcje: reklamować się online lub offline. Czy można całkowicie wyeliminować jeden z tych formatów reklamy? Czy można je połączyć? Jeśli tak, to jak można to zrobić i w jakim zakresie? Wiele z tych pytań wciąż zadają sobie zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy. Postaramy się przekonać Was, że outdoor ma swój cel nawet przy całym postępie technologicznym.

Co to jest outdoor?

Reklamę zewnętrzną można zdefiniować jako każdą formę reklamy, która jest stosowana na zewnątrz, poza siedzibą firmy lub w przestrzeni publicznej. Według słownika, taka reklama nie może znajdować się w domu konsumenta. Definicje te ulegają ciągłym zmianom i są aktualizowane, aby odzwierciedlić obecne realia. Jest to reklama, która jest dostępna w przestrzeni publicznej i nie wymaga od odbiorców specjalnego zaangażowania. Na przykład banery reklamowe na Facebooku są dostępne również poza naszymi domami za pośrednictwem smartfonów. Ten rodzaj reklamy musi być zauważony i wywołać natychmiastową reakcję.

Do tego typu reklamy zalicza się telebimy, banery i plakaty, takie jak te spotykane na przystankach autobusowych. To także tablice PCV, folia używana do oklejania okien i samochodów, flagi, banery, systemy wystawiennicze (takie jak ogrodzenie wokół ogródków piwnych), parasole i torby reklamowe. Wszystko, co może przyciągnąć naszą uwagę w drodze do szkoły, pracy czy sklepu.

Czy outdoor nadal działa?

Największym problemem reklamy zewnętrznej nie jest przyciągnięcie klientów, ale ich przyciągnięcie. Wiele mówiło się o zaśmiecaniu i w konsekwencji ślepocie reklamowej, która wynikła z pojawienia się tych form reklamy. Pomyśl o tym, drogi czytelniku. Ile reklam zewnętrznych można przypomnieć sobie z tych, które widziałeś dziś rano, jak wyszedłeś z domu? Gratulacje, jeśli można wymienić co najmniej jeden bez zająknięcia. Większość ludzi nie będzie w stanie wskazać jednego. Ważne jest, aby wybrać odpowiedni nośnik reklamy. Druk online sprawia, że jest to łatwe do zrobienia. Przekaz i projekt graficzny są równie ważne.

Aby outdoor był skuteczny w XXI wieku, trzeba zrobić kilka rzeczy:

    • Wykonanie i dobór wysokiej jakości materiałów - nikt nie chce być w żaden sposób kojarzony ze śmieciami!
    • Dobrym pomysłem jest chwytliwy slogan. Powinno być krótkie i treściwe.
    • Odpowiednie czcionki i kompozycje - dobrze widoczne z daleka, nie grożące wypadkiem przy czytaniu treści, ale nie drażniące oczu, aby nie odstraszały.

Baw się na zewnątrz

Formy reklamy zewnętrznej to fascynujące pole dla kreatywnych grafików i copywriterów. Nie należy tracić z oczu celów, ale trzymać się planu i projektu. Reklama internetowa to świetny sposób na dotarcie do konkretnych klientów, ale reklama zewnętrzna jest trudniejsza. Wysiłek jest tego wart. Reklama zewnętrzna jest najlepiej stosowany do budowania marki i ogłosić krótkoterminowych działań, sprzedaży lub wydarzeń. To nie jest jedyny cel reklamy zewnętrznej. Istnieje wiele opcji mediów, które oferują szeroki zakres.

Kody QR i Augmented Reality sprawiają, że łączenie "starszych" i "nowszych" form reklamy jest łatwe i przyjemne. Życzymy sukcesów, zainspiruj się i podejmij działania!

*przykładowe reklamy pochodzą z: moja-reklama.pl/najciekawsze-polskie-kampanie-outdoorowe-top-10/.

Reklamy mogą być także w formie ekranów — sprawdź digital signage i dowiedz się, dlaczego warto inwestować w tego typu urządzenia >>  https://loboslink.pl/baza-wiedzy/czym-jest-system-digital-signage-i-jakie-ma-zastosowanie/