Krótki przewodnik po gadżetach reklamowych
Prowadząc swój własny biznes zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się w co zainwestować, żeby się skutecznie rozreklamować? Oczywiście możliwości jest wiele, jednak warto wiedzieć, że w dobie wszechobecnej informacji i obrazów, ludzie w znacznej mierze uodpornili się na uroki krzykliwych plakatów czy spotów reklamowych. Okazuje się więc, że świetnym wyborem są gadżety reklamowe.
Dzisiejszy potencjalny klient jest wyraźnie zmęczony natrętną reklamą, atakującą go na każdym kroku. Ten typ marketingu raczej nie buduje pozytywnego i stabilnego wizerunku marki. Jeśli więc jeszcze zastanawiasz się nad tym, czy warto zainwestować w gadżety reklamowe to wiedz, że tak. Taka forma promocji jest zdecydowanie subtelniejsza i w o wiele lepszym tonie niż nagabywanie ludzi ze stosem ulotek, które potem i tak wylądują w śmietniku.
Czym są gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe są właściwie wszystkim tym, co tylko sobie zażyczysz – ogranicza cię tylko woja własna wyobraźnia. Czasem jednak warto polegać na sprawdzonych metodach. W roli przedmiotów promocyjnych sprawdzają się świetnie smycze, kubki, koszulki, długopisy, czapki, magnesy, breloki, kalendarze, notesy czy pendrive’y. Oczywiście możesz dowolnie poszerzać swoją ofertę, w zależności od profilu twojej działalności i grupy docelowej. Jeśli chcesz zwrócić uwagę najmłodszych i ich mam, warto sprawić sobie firmową maskotkę. Na wybranym już gadżecie reklamowym umieszczamy logo firmy i ewentualnie dane kontaktowe, które w czytelny i jasny sposób będą informowały o twojej działalności. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest dość niska cena w porównaniu z tradycyjnymi metodami promocyjnymi.
Jak działają gadżety reklamowe?
Pamiętaj, że to właśnie dzięki takim przedmiotom świat może szerzej poznać twoją firmę. Ponadto mają one zupełnie inny charakter niż tradycyjne nośniki, kojarzą się bowiem z gestem podarunku. Na wstępie więc budujesz intymną relację z potencjalnym klientem, zaznaczając wyraźnie, że dajesz przede wszystkim wiele od siebie. Zastanawiasz się w jakich sytuacjach obdarowywać ludzi takimi gadżetami reklamowymi? Nie ma reguły – tak naprawdę każda okazja jest dobra. Chodzi o to, aby przedmiot ten był z zainteresowaną osobą codziennie. Towarzysząc jej w domu, będzie nieustannie przypominał o istnieniu twojej firmy. Kiedy więc zdarzy się, że obdarowana osoba będzie potrzebować usługi znajdującej się w twojej ofercie, możesz być pewny, że od razu przypomni sobie o tobie. Gadżety reklamowe są więc absolutną podstawą działalności marketingowej, ponieważ skupiają się na długofalowym działaniu i ugruntowują pozycję twojego przedsiębiorstwa w świadomości konsumentów.