• Wtorek, 23 kwietnia 2024

Trendy w projektowaniu graficznym na rok 2023

Kreatywność grafików i innowacyjne myślenie przekładają się na nowe odkrycia w dziedzinie projektowania. Podobnie jest z projektami poświęconymi drukowi. Łącząc tradycję i nowoczesność, geometryczne formy i minimalistyczne kształty, wszystkie te wizje powstały w oparciu o bogate doświadczenie m.in. w typografii, ilustracji i sztuce fotograficznej. W naszej publikacji poznacie Państwo topowe trendy w projektowaniu graficznym na rok 2023. Zachęcamy do lektury.

W 2023 roku czeka wiele nowych możliwości

Projektowanie graficzne również widziało wiele zmian w minionym roku. Ten rok jest niepodobny do innych, ponieważ wykorzystuje nowe technologie do tworzenia globalnych trendów. Pokazuje również śmiałość z typografią, kolorami oraz teksturami i wzorami. Mimo, że rok dopiero się rozpoczął, jasne jest, że artyści muszą wykorzystać swoją kreatywność, aby stworzyć nowe trendy w świetle ostatniej pandemii. Dzięki tym trendom ten rok będzie o wiele ciekawszy!

Typografia staje się coraz ważniejsza.

Typografia w tym roku przeżywa swój wielki powrót. Projektanci i agencje reklamowe coraz bardziej doceniają typografię. Chcą eksponować najbardziej estetyczne i charakterystyczne style krojów pisma. W ostatnich latach skłaniały się bardziej ku minimalizmowi. Obecnie jednak wracamy do bardzo ozdobnych, drobnych krojów pisma. Typografowie są w stanie czuć satysfakcję, gdy ich prace są wykorzystywane w dużych kampaniach marketingowych.

Ucieczka w tworzenie wirtualnej rzeczywistości

W pierwszych tygodniach nowego roku pojawiło się wiele publikacji, w których pojawia się AI-generated (skrót od artificial intelligence) lub sztuczna inteligencja. Tego typu oprogramowanie może tworzyć innowacyjne i niesamowite wizje. Będzie to trend dla projektowania graficznego w 2023 roku. Z drugiej strony, oprogramowanie może nie być aż tak wielką inspiracją, a raczej drogą do rozwoju branży. Oprogramowanie potrafi wygenerować niemal nieskończoną liczbę kreatywnych pomysłów na podstawie wpisywanych przez nas słów kluczowych. Rozwiązania te są testowane na całym świecie i kto wie, czy nie jest to przyszłość marketingu i działań promocyjnych.

Oldschool wciąż w cenie

Retro było trendem także w poprzednich latach, zarówno w typografii, jak i ilustracji. Najbardziej widoczne było w latach 70. Obecnie jednak trend ten przesunął się na lata 90. W tym czasie wiele osób dostało swój pierwszy komputer, boombox, walkman itp. W grafice w tym czasie dominowały płaskie ilustracje, gradienty, cienkie ramki wokół każdego elementu i prosta typografia.

Podsumowanie

Pod względem graficznym ten rok można określić jako innowacyjny, jeśli weźmiemy pod uwagę wymienione wyżej trendy. W 2023 roku istotnym czynnikiem będzie sztuczna inteligencja, a także włączenie młodszego pokolenia internautów. Pokolenie Z jest również ważne dla komunikacji wizerunkowej, ponieważ to oni są grupą docelową. Wykorzystanie materiałów drukowanych do komunikacji będzie wymagało adaptacji i zastosowania surowców wzmacniających przekaz.