Dobre praktyki w projektowaniu gazetek reklamowych
Gazetki reklamowe to duża część rynku poligraficznego. Można je znaleźć w supermarketach i w naszych skrzynkach pocztowych. Informują o aktualnych promocjach i niższych cenach. Promują produkty lub usługi danego sklepu. Z naszej publikacji blogowej dowiesz się o najlepszych praktykach projektowania gazetek reklamowych oraz o tym, co przyciąga wzrok klientów. Zachęcamy do zapoznania się z nią.
Jakim celom służy gazetka reklamowa?
Zanim przejdziemy do szczegółów technicznych i projektu graficznego gazetek, warto przypomnieć sobie cel jej powstania. Aby gazetka reklamowa była skuteczna, musi spełniać następujące cztery cele:
- Budowanie pożądanej ceny wizerunkowej - Promowanie produktów wizerunkowych, czyli takich, których ceny konsumenci mogą porównać.
- Tworzenie świadomości na temat oferowanego asortymentu - Prezentowanie asortymentu, z którym nie ma skojarzeń.
- Zwiększanie wartości koszyka zakupowego- eksponowanie szerokiego wyboru i informowanie o nowych produktach.
- Zwiększenie ruchu i sprzedaży do sklepu poprzez umieszczanie ofert specjalnych, promocji, komunikatów o wyjątkowo niskich cenach.
Czytelne, dobrze rozmieszczone elementy graficzne.
Gazetki reklamowe powinny być czytelne. Ma to zapewnić, że konsumenci nie zostaną przytłoczeni zbyt dużą ilością grafik i podpisów, gdy otrzymają różnorodne treści. Nadmierne użycie kolorów w projekcie może wpłynąć na uwagę czytelnika i jego odbiór ofert.
Projektując szatę graficzną gazety, należy wziąć pod uwagę zastosowanie czytelnych czcionek i wielkości czcionek (minimum). Przy projektowaniu gazetki należy rozważyć użycie czytelnych krojów i rozmiarów czcionek (minimum). Dobrym pomysłem przy druku wysokonakładowym jest stosowanie papieru nadającego się do recyklingu i posiadającego certyfikat FSC (papier wykonany z drewna pozyskanego z odpowiedzialnie zarządzanych, ekologicznych lasów, zwanych również certyfikowanymi obszarami leśnymi).
Ogólne zasady przygotowania i druku plików gazetek reklamowych
- Wszystkie grafiki, loga i teksty powinny znajdować się w odległości co najmniej 3 mm od krawędzi każdej strony.
- Ważne jest, aby zapewnić 3 mm spadu z każdej strony wszelkich grafik, zdjęć i elementów tła.
- Pliki wielostronicowe powinny być zapisane w jednym pliku do druku
- Wszystkie kolory powinny być przekonwertowane do przestrzeni barw CMYK
- Wszystkie czcionki w pliku powinny być osadzone lub przekonwertowane na krzywe
- Zdjęcia i grafiki powinny być w rozdzielczości 300 dpi (lub wyższej)
- Plik powinien być przesłany do drukarni w zamkniętym formacie PDF
- Nie używaj znaczników drukarskich w gotowych projektach
Podsumowanie
Pomimo popularności internetowych kampanii reklamowych, papierowe wydania gazetek reklamowych są nadal popularną opcją medialną dla sklepów. Klientów przyciągają do nich zawarte w nich nowości rynkowe i promocje. Klienci sklepów skuszą się na ich zakup, jeśli będą zawierały oferty promocyjne i informacje o nowościach rynkowych.