• Czwartek, 25 kwietnia 2024

Wizytówka - renoma firmy

Wizytówki to podstawowe źródło wiedzy o firmie. Jej wygląd i kreacja mówi dużo o tym z kim mamy doczynienia. 

Wizytówki to forma identyfikacji przedsiębiorcy lub spółki, która znana jest od stuleci. Przybierała na drodze ewolucji różnorodne formy. Od prostych tabliczek po spersonalizowane formy imitujące karty kredytowe. Głównym zadaniem kart biznesowej lub powtarzając potoczny zwrot - wizytówki - jest przekazanie rzetelnych i konkretnych informacji z kim rozmawiamy. 

Dobra wizytówka powinna zawierać przede wszystkim: imię, nazwisko, stanowisko i numer telefonu osoby, z którą aktualnie się kontaktujemy. Dodatkowo wizytówka powinna zawierać dane unikalnej, między innymi: adres poczty e-mail, adres witryny internetowej, nazwę przedsiębiorstwa i jego dane identyfikacyjne jak nip, regon, krs. 

Wizytówka w różnych kulturach jest odbierana w przeróżny sposób. W krajach anglosaskich jest to taki sam materiał jak ulotki. W krajach kultury wschodu (Azja)  posiadanie wizytówki świadczy o prestiżu i wysokim statusie społecznym. Jest to potwierdzenie przynależności do jakiś grupy społecznej, określenie wysokiej pozycji. Dlatego też szeregowy pracownik korporacji lub przedsiębiorstwa zlokalizowanego na dalekim wschodzie nie otrzyma własnych spersonalizowanych wizytówek. Po prostu nie jest godny tego zaszczytu. 

Natomiast w kulturze amerykańskiej wizytówka jest traktowana jako coś normalnego. To po prostu rodzaj identyfikacji Partnera biznesowego. Wizytówki w tej kulturze zbiera się i segreguje ze względu na stanowisko i decyzyjność naszego Partnera biznesowego. W pierwszej kolejności segreguje się wizytówki alfabetycznie, następnie po stanowiskach, według schematu: zarząd, prezes, dyrektor, kierownik, pracownik szeregowy lub niezależny specjalista. 

W Polsce wizytówki są powszechne. Drukarnie oferują bardzo niskie ceny za wydruk wizytówek, dlatego każdy nawet najmniejszy przedsiębiorca je posiada. Polacy z reguły zbierają wizytówki i traktują to jako rodzaj polisy. Kontakt w dzisiejszych czasach to podstawa budowania relacji nie tylko towarzyskich, ale przede wszystkim biznesowych. Dlatego tak ważne jest posiadane sieci kontaktów opartej na unikalnej bazie wizytówek. 

wizerunek firmy

Jak kreować wizerunek firmy? 

Oglądając telewizję czy przeglądając różnego typu artykuły w sieci, często możemy spotkać się z określeniem "PR", czyli public relations. W wielkim skrócie oznacza dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej osoby lub firmy. Wbrew pozorom kreowanie dobrego PR - u nie jest tak proste, jak się wydaje. Generalnie należy znać się na polityce, świecie, prawie, należy również mieć podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, kultury i, co najważniejsze, mediów. Trzeba wiązać się z dbałością o najmniejszy szczegół i być perfekcjonistą w działaniu. Nie można sobie pozwolić na błąd, stąd właśnie wynika tak duża presja wobec osób, które szczycą się tą profesją. Istotną kwestią wydaje się fakt, że PR - owcy powinni tworzyć nie tylko pozytywny wizerunek swojego pracodawcy, zleceniodawcy, lecz także swój. Są przecież swego rodzaju "wizytówką" danej firmy czy przedsiębiorstwa. Ostatnią rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, są predyspozycje osobowościowe. Cechy przywódcze, pewność siebie to tylko niektóre z cech, którymi charakteryzuje się dobry PR - owiec.