• Poniedziałek, 27 maja 2024

Projektowanie kopert firmowych - dobre praktyki projektowe

Widoczność marki opiera się na dobrej komunikacji wizualnej między firmą a rynkiem. Koperty firmowe są ważnym elementem firmowej papeterii i powinny być zaprojektowane z należytą starannością. To właśnie ona trafia do dużej liczby odbiorców, w tym naszych klientów i kontrahentów. Warto zwrócić uwagę na detale, aby otrzymana korespondencja wzbudzała pozytywne emocje. Nasza publikacja zawiera informacje na temat dobrych praktyk projektowania kopert wykorzystywanych w biznesie. Zachęcamy do lektury.

Papeteria: Istota produktu

Papeteria firmowa obejmuje papier firmowy, wizytówki, foldery i koperty. Sposób, w jaki prezentujemy naszą firmę na każdym z tych elementów ma kluczowe znaczenie. Źle zaprojektowana grafika i typografia nie zachęcą ludzi do dowiedzenia się więcej o Twojej firmie. Przed przygotowaniem papeterii firmowej należy zastanowić się, jakich elementów wizualnych będziemy używać do komunikacji z klientami. Może się okazać, że niektóre elementy, takie jak ulotki, nie będą używane przez naszą firmę. Powinieneś rozważyć wiadomości, które chcesz zawrzeć w papeterii. Może to być logo, wiadomość reklamowa, informacje kontaktowe, odniesienia do sieci społecznościowych naszej firmy, wskazówki dojazdu itp. Należy również zaprojektować warstwę graficzną, która będzie spójna wizualnie (zgodnie z księgą znaku lub księgą marki), tak aby wszystkie elementy papieru firmowego i koperty można było łatwo skojarzyć.

Koperty na papier firmowy

Koperty na papier firmowy muszą być minimalistyczne, ale jednocześnie zawierać ważne informacje (adresy, e-maile, numery telefonów/faksów, www, media społecznościowe), a także logo i projekt graficzny naszej marki (ale niezbyt szczegółowe, aby nie przytłoczyć całej realizacji). Koperty są zaprojektowane tak, aby pasowały do najpopularniejszych formatów używanych przez naszą firmę. Na przykład dokumenty A4 i A5 będą kopertami C4, a dokumenty A5 kopertami C5. Rozmiar kopert firmowych jest standaryzowany za pomocą litery C, po której następuje liczba. Jest to odpowiednik arkusza. A4 - > 4. Jeśli chcesz zmieścić arkusz A4 bez zginania go, powinieneś użyć koperty C4. To samo dotyczy koperty A5.

Projektując kopertę do druku, należy pamiętać:

  • wizualnej zgodności kopert z księgą marki lub księgą znaku towarowego
  • Zaprojektuj koperty w najpopularniejszych rozmiarach używanych przez Twoją firmę
  • Używaj czcionek nie mniejszych niż 6p i konwertuj czcionki na krzywe.
  • Należy unikać stosowania projektów graficznych, które są wyraziste, ale mogą negatywnie wpływać na odbiór i zrozumienie tekstu.

Rys.1 Formaty powszechnie używanych kopert biznesowych

Podsumowanie

Koperta biznesowa jest jednym z najważniejszych elementów papeterii. Pomaga reprezentować naszą firmę na zewnątrz. Odbiorca przesyłki zamkniętej w dobrze zaprojektowanej kopercie powinien wiedzieć, kto ją wysłał. Koperta powinna być spójna wizualnie i stanowić ważny element papeterii firmowej. Ważne jest, aby przeanalizować treść księgi marki firmy, a także jej brand book, który opisuje właściwe wykorzystanie logo firmy w kontekście kopert. Dobry projekt papeterii firmowej powinien być minimalistyczny, prosty i czytelny. Należy zwrócić uwagę na mały tekst i slogany reklamowe. Zamawiając koperty do druku, należy wziąć pod uwagę najpopularniejsze formaty dokumentów używanych przez firmę. Projekt i wykonanie kopert będzie formalnością, jeśli zastosujesz się do powyższych zasad.